Cartelul impostorilor: 20 de ani de pacaleli ale industriei auto din Germania

Luni, 24 Iulie 2017, ora 19:01
1578 citiri
Cartelul impostorilor: 20 de ani de pacaleli ale industriei auto din Germania

Dieselgate la Volkswagen? Un joc de copii fata de scandalul care scutura din temelii industria auto germana. Acuzatiile de formare a unui cartel sunt dezastrul suprem pentru bransa odata considerata mandria tarii.

Putem fi siguri ca weekendul trecut s-au inrosit liniile telefonice intre Wolfsburg, Stuttgart, Munchen, Ingolstadt si Zuffenhausen. Poate ca s-a reunit un grup de lucru, poate ca s-au intalnit direct sefii intre ei. Undeva, in secret. Pentru ca astfel de reuniuni au fost mereu secrete. Indiferent de ce tema era vorba: acoperisuri pentru decapotabile sau eliminarea emisiilor nocive. Timp de 20 de ani: pacaleli, amagiri, camuflari. Spre dezavantajul clientilor, impreuna impotriva concurentei.

Un nou calendar

De la sfarsitul saptamanii trecute, pentru industria auto germana a intrat in vigoare un nou calendar. In comparatie cu noul scandal, Dieselgate de la VW a fost un joc de copii. Chiar daca nu este inca nimic dovedit clar, pentru ca Oficiul antimonopol si autoritatile europene abia au inceput sa analizeze documentele incriminante, un lucru este deja clar: acuzatiile de constituire a unui cartel reprezinta sperietoarea suprema pentru bransa auto germana, considerata odinioara mandria Republicii Federale.

Producatorii auto incearca acum in graba maxima sa salveze ce nu mai poate fi salvat: Daimler si Volkswagen s-au autodenuntat la Bonn si Bruxelles, cu speranta ca vor scapa de pedepse daca vor fi considerati ca factori cooperanti in desfasurarea anchetei.

Renume ruinat

Poate ca vor reusi sa evite astfel penalitati financiare majore, dar renumele bransei este oricum ruinat. VW, Daimler si BMW: mandria Germaniei. Dar cine se mandreste cu niste trisori? Oricum, dupa scandalul de la Volkswagen legat de falsificarea datelor privind respectarea normelor de poluare, increderea in partile bune ale industriei auto germane scazuse considerabil, pe masura ce au crescut mereu temerile ca in afacere ar putea fi implicati si alti constructori auto germani. Dar noile acuzatii anuleaza toate eforturile facute intre timp la Wolfsburg, Stuttgart si altundeva de a mai salva ceva din imaginea marilor concerne auto germane.

Raspundere sociala?

Primele reactii ale acestora arata cat de grea a fost lovitura primita de ele prin iesirea la iveala a acuzatiilor de monopol: nu luam pozitie fata de niste speculatii, au spus la unison BMW, Daimler si VW. Doar BMW a respins acuzatiile ca s-ar fi alaturat celorlalti producatori in manipularea datelor p ...citeste mai departe despre "Cartelul impostorilor: 20 de ani de pacaleli ale industriei auto din Germania" pe Ziare.com

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Audio Magic Eraser, unealta care le permite utilizatorilor să elimine zgomotele nedorite din filmări
Audio Magic Eraser, unealta care le permite utilizatorilor să elimine zgomotele nedorite din filmări
Google a lansat recent o caracteristică revoluționară numită Audio Magic Eraser, disponibilă exclusiv pe noile modele de smartphone-uri Pixel 8 și Pixel 8 Pro. Funcția este proiectată să...
”România nu este oaia neagră a Europei”. Un fost ministru de Finanțe descrie poziția țării noastre în relație cu marile deficite globale VIDEO
Discuțiile despre deficitul bugetar ridicat și procedura de deficit excesiv în care se află țara noastră încă din 2019 a acaparat dialogul public, dar prea puțin ne aplecăm asupra...
#Dieselgate cartel Germania, #cartel auto Germania , #Stiri Auto