BMW calca pe urmele Apple. Ce strategii "fura"

Luni, 08 Decembrie 2014, ora 18:03
2992 citiri
BMW calca pe urmele Apple. Ce strategii "fura"
Foto: BMW

"Mai multi ingineri in reprezentante si mai putin personal in vanzari". Aceasta este deviza pe care BMW vrea sa o adopte in perioada imediat urmatoare cu scopul precis de a-si pastra pozitia de lider in vanzarea autoturismelor de lux.

Metoda a fost brevetata deja de Apple, care si-a impins specialistii in spatele ghiseelor de la Apple store-urile din toata lumea pentru a oferi informatii complete despre produsele companiei. Metoda "Geniile care vand", asa cum a fost patentata in limbajul uzual, are avantajul de a oferi informatii utile si caracteristici tehnice pe intelesul tuturor si intr-un mod relaxant pentru clienti, arata reporterii revistei Fortune.

Un vanzator, mai multi experti

In principiu, operatiunea s-ar desfasura intr-o schema in care expertii stau la dispozitia clientilor pentru a le oferi pe tava toate informatiile tehnice si avantajele oferite de un automobil BMW, din momentul in care acestia se declara multumiti urmand a fi preluati de un expert in vanzari. Si nu doar bavarezii vad in aceasta tactica o miscare inteligenta, ci si concurenta de la Lexus.

In El Monte, California, Greg Penske, directorul reprezentantei Penske Motor Group, are deja un grup de experti in tehnologia inclusa pe masina eclusivista produsa de Toyota: "Lexpertii".

"Este inspirata de strategia Apple in vanzari. Am reusit sa atragem mai multi studenti de facultate in acest program. Ei pot vedea ce drum urmeaza cariera lor si, aditional fata de oferta Apple, au acces la masini superbe. Toti producatorii vor apela la acesta sistem pe masura ce tehnologia evolueaza, iar clientii trebuie sa beneficieze de o experienta completa a acesteia ", recunoaste Penske.

Intr-un showroom auto, la aceasta ora, cei mai multi clienti sunt ignorati de agentii de vanzari, in timp ce pe internet informatiile in jargon etnic ii deruteaza multi dintre potentialii cumparatori.

BMW si expertul tibetan

In Statele Unite, majoritatea reprezentantelor auto sunt detinute de firme private. Acestea vor trebui, in cele din urma, sa isi angajeze grupurile de experti necesare pentru cresterea vanzarilor. Pregatirea acestora pica insa in sarcina producatorilor. BMW, de exemplu, spera sa atinga in curand cifra de 500 de experti pusi la dipoozitia celor 339 de dealeri auto din Statele Unite. Ian Robertson, membru in Consiliul de Administratie al companieio auto, sustine ca experienta este revolutionara.

"Acest lucru va schimba intreaga experienta in vanzari acumulata in vanzari. Expertii vor fi interfata dintre produsele companiei si cumparatori", explica acesta. Peste 1500 de experti BMW isi desfasoara activitatea in reprezentantele auto din 43 de tari. Unul a fost trimis chiar in Tibet. Si pentru a tonul intrarii in era digitala, expertii auto vor fi in curand si ghizii clientilor online, conform anuntului facut de AutoNation, cea mai mare platforma de vanzari auto online din Statele Unite.

Tinerii români au câștigat Campionatul Mondial de robotică FIRST Tech Challenge
Tinerii români au câștigat Campionatul Mondial de robotică FIRST Tech Challenge
Echipa AICitizens de la Colegiul Național „Alexandru Ioan Cuza” din Focșani, Vrancea, a obținut titlul de campioană mondială la Campionatul Mondial de robotică FIRST Tech Challenge, care...
Samsung a lansat unul dintre cele mai scumpe încărcătoare de pe piață. Cât costă și ce știe să facă
Samsung a lansat unul dintre cele mai scumpe încărcătoare de pe piață. Cât costă și ce știe să facă
Samsung a lansat recent un nou încărcător, EP-T5020 50W Super Fast Charging Adapter, care se alătură seriei de accesorii de încărcare rapidă ale companiei, însă nu este inclus în...
#strategie vanzari Apple, #strategie vanzari BMW , #Stiri Auto