Afectati de pretul mare al benzinei, americanii isi "subtiaza" vazand cu ochii produsele si obiectele din viata de zi cu zi.
Reducerea cheltuielilor, dar mai ales a dimensiunilor obiectelor de uz
curent ii ajuta pe americani sa suporte mai usor efectele crizei
mondiale a petrolului.
America pare sa spuna "adio" dimensiunilor exagerate cu care a
obisnuit restul lumii, de la popularul Big Mac la autostrazile
superlargi, de la ofertele speciale "platesti doua, cumperi trei" si
pana la oportunitatile de a obtine supercredite in cel mai scurt timp.
In circumstantele actuale, afectati de cresterea pretului benzinei
care atrage dupa sine valuri de scumpiri, americanii traverseaza o
adevarata "revolutie", descoperind dimensiunea "mini" a lucrurilor.
Prima care s-a adaptat acestei tendinte a fost industria automobilelor,
lovita din plin de criza internationala a petrolului.
Astfel, gigantul "Chrysler" isi ia la revedere de la "Grand Cherokee",
istoricul jeep vandut in toata lumea, pentru a face loc unui automobil
"pitic", "SMART For Two", simbol al noii Americi la scara redusa.
Paine si rechizite mai putine
In ultimul an, cantitatea de paine consumata de americani a scazut cu
peste 30%. Din acelasi spirit de economie, ei au recurs, in premiera,
la "jumatatea" de paine.
Viata scumpa i-a determinat sa fie mai atenti cu orice cheltuiala,
astfel ca 37% din ei recurg mult mai rar la cartile de credit. Vremuri
grele au venit si pentru profesori: din cauza reducerilor de buget
prevazute de scoli, ei sunt nevoiti sa cumpere rechizite si materiale
didactice din propriile salarii.
"Mini Mac" la McDonald's
Nici renumitul lant de restaurante fast-food McDonald's nu a scapat de
noua tendinta "mini". Chiflele au trecut "la dieta", noile "modele" de
hamburgeri ("Mini Mac") avand dimensiuni reduse. De teama cersetorilor
care scotocesc dupa mancare in tomberoanele cu gunoi, la Los Angeles
consiliul municipal a interzis recent deschiderea unor noi restaurante
McDonald's in sudul orasului.