Indienii de la Tata Motors au nevoie de sprijin din partea Fiat pentru a patrunde pe pietele pe care italienii s-au impus deja.
Cea mai ieftina
masina din lume, modelul Nano produs de Tata Motors, ar putea ajunge in urmatorii
ani pe piata din Romania. Daca, initial, oficialii Tata dadeau ca termen pentru
intrarea pe piata europeana anul 2012, o posibila colaborare cu italienii din
grupul Fiat ar putea grabi acest lucru.
„Am avut discutii
cu Fiat despre comercializarea lui Nano pe pietele in care ei au o prezenta
puternica. Consider acest lucru un parteneriat“, a declarat Ratan Tata, presedintele
grupului, citat de Reuters. Mana de ajutor pe care indienii ar putea sa o
primeasca de la grupul Fiat ar putea fi echivalenta cu patrunderea pe piata
europeana a modelului Nano in urmatorii doi ani, mai ales ca modelul se va
comercializa in India din acest an, noteaza analistii din presa internationala.
Un acord in acest sens este foarte posibil in conditiile in care Fiat si Tata
au deja o colaborare pentru fabricarea si comercializarea de motoare si
vehicule comerciale.
Oficialii Fiat
nu au dorit sa dea mai multe detalii despre colaboarea cu grupul Tata. Presedintele
grupului Fiat, Luca Cordero di Montezemolo, sustine ca pana in prezent s-au
purtat discutii in legatura cu fabrica de autobuze si camioane.
„Vom vedea
care sunt conditiile pentru a merge mai departe“, a afirmat Luca di
Montezemolo. Colaborarea dintre cele doua companii a fost adusa in discutie si
de seful diviziei Iveco din cadrul grupului Fiat, insa acesta a precizat ca
detaliile vor fi negociate dupa ce Tata finalizeaza achizitia Jaguar si Land
Rover, obiectiv indeplinit deja.
Mai scumpa pe
vechiul continent
Inca de la
lansarea modelului Nano la salonul auto de la New Delhi, in ianuarie, oficialii
Tata au anuntat ca vor sa aduca micutul Nano in Europa. Testele de siguranta si
categoria normelor de poluare in care se incadreaza modelul nu-i permit in
prezent comercializarea in UE.
Autoturismul
va fi folosit mai ales in India, Rusia si in alte tari asiatice. In urma cu cateva
luni, produca torul indian a anuntat ca are de gand ca in doi-trei ani sa
lanseze o noua versiune de Nano, dotata cu airbag si ABS. Masina va respecta si
norma de poluare Euro 5. Analistii internationali sustin ca aceste modificari
nu se vor produce fara majorarea pretului.
La cei 2.500
de dolari, pret cu care modelul este comercializat pe pietele indiene, se vor adauga
alte cateva mii, astfel ca masina ar putea ajunge la 4.000-5.000 de dolari. In
aceste conditii, micutul Nano va avea de indurat competitia autoturismelor QQ
chinezesti produse de Chery, al caror pret este de aproximativ 4.700 de dolari.
Modelul Suzuki Maruti 800 ar putea fi un alt competitor redutabil, avand un pret
de 5.000 de dolari. Si Loganul s-ar putea inscrie pe lista rivalilor.
Fiat creste pe
piata europeana
Potrivit analistilor
de la Reuters, grupul Fiat ar putea inregistra o crestere de 11% in acest an pe
pietele europene. In prezent, grupul italian are o cota de piata in Europa de
aproximativ 8%. Pe piata din Romania, in 2007, Fiat a avut o cota de
aproximativ 4,3% si a vandut peste 15.000 de autovehicule, potrivit datelor
Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).