GM - vedeta deschiderii Salonului auto de la Detroit

Luni, 08 Ianuarie 2007, ora 12:55
1062 citiri

Salonul auto de la Detroit a debutat, duminica seara, pe o nota pozitiva pentru General Motors (GM), cel mai mare constructor auto american si totdata liderul mondial, care a inregistrat o mica victorie in termeni de imagine, in timp ce rivalul nord-american Ford si-a manifestat intentia de a depasi actuala perioada dificila prin care trece, informeaza AP.

Desi analistii estimeaza ca GM va pierde anul acesta pozitia de lider mondial in fata grupului auto japonez Toyota, duminica seara un panel independent a acordat grupului GM titlurile de masina anului si pick-up-ul anului. Anul trecut, aceste premii au fost castigate de constructorul auto japonez Honda, semn al decaderii marilor constructori auto americani. In plus, GM a dezvaluit duminica seara un autovehicul hibrid destinat sa recupereze avantajul pe care l-au luat grupurile nipone pe aceasta piata.

La editia din acest an a Salonului de la Detroit accentul va fi pus pe autovehiculele cu un consum redus de combustibil, pe modele compacte si "crossovers", dar va pastra un loc important si pentru modelele 4x4, in continuare populare in SUA. Atat GM, cat si Ford vor urma aceasta tendinta anul acesta, spre deosebire de Chrysler care, in prezentarea sa, a pus accentul mai degraba pe autovehiculele de familie, cum este cazul celor doua versiuni imbunatatite ale minivanurilor din familiile Dodge si Chrysler.

"In 2007, Ford va lansa mai multe autovehicule mici, mai multe crossover si mai multe autovehicule mari cu un consum redus de combustibil", a declarat presedintele director general de la Ford, Alan Mulally.

La randul sau, presedintele Consiliului de Administratie, Bill Ford, a recunoscut ca in 2006 Ford a trecut prin momente dificile, dar a apreciat ca 2007 va fi un an de cotitura pentru grupul fondat de legendarul Henry Ford.

Cu toate acestea, expertii raman in continuare sceptici vizavi de capacitatea marilor constructori auto americani de a-si redresa vanzarile in 2007, dupa ce anul trecut constructorii auto japonezi Toyota, Honda si Nissan au continuat sa castige teren pe piata nord-americana. Firmele nipone, in special Toyota, beneficiaza atat de o buna imagine de marca cat si de un bun raport calitate-pret. Potrivit unui studiu de piata realizat de Consumer Reports, un sfert din americani au intentia de a cumpara un autovehicul marca Toyota in 2007.

Bloombiz
(Sursa: Rompres)

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...