Constructorul italian intentioneaza sa produca o versiune Estate a modelului de mare succes Fiat 500, care sa concureze cu MINI Clubman. Aceasta va fi inspirata de modelul din anii 60 si ar putea prelua si numele de Giardiniera. Asa cum se observa in fotografiile de fata, viitorul break torinez nu
se va baza pe inovatii folosite de rivalul de la MINI, cum ar fi cele
doua usi de acces in portbagaj sau a doua portiera de pe partea
dreapta, ci va avea un haion clasic si practic.
Prin prelungirea plafonului, Giardiniera va oferi un spatiu la cap
marit pentru pasagerii din spate, iar volumul spatiului destinat
bagajelor va spori si el.
Fiat va incerca sa mentina costurile de dezvoltare si productie cat mai
reduse prin folosirea aceleiasi parti frontale si aceluiasi ampatament
de pe hatchback. In plus, consola spate ar putea fi usor marita, partea
posterioara mai ridicata, in timp ce pe plafon vor fi montate doua sine
cromate prin care sa se diferentieze noul model.
Fiat Giardiniera nu va fi primul 500 break din istoria marcii. Carosierul milanez Castagna a prezentat luna trecuta la Salonul Auto de la Geneva versiunea "Woody Wagon" , un break care se caracteriza prin numeroasele insertii din lemn.
In ceea ce priveste gama de motorizari, aceasta va fi imprumutata de la
Fiat 500 si va cuprinde o varianta pe benzina entry-level de 1,2
litri/69 CP, una mai puternica de 1,4 litri/100 CP, precum si un diesel
1.3 Multijet/75 CP. De asemenea, Fiat ia in calcul si o versiune
performanta Abarth a break-ului 500, dar numai daca va fi suficienta
cerere pentru ea.
Noul Fiat 500 Giardiniera va fi lansat pe piata undeva in 2010. Pana
atunci, urmatorul Fiat 500 care va aparea va fi varianta Cabrio
(prezentata in schita de mai jos) si va fi dezvaluita anul viitor, la
Geneva, urmand sa ajunga in show-room-uri cel mai tarziu in vara lui
2009.