Astazi la Salonul Auto de la Geneva, Dacia a prezentat, cu largul ajutor al celor de la Renault, noul concept Steppe, in fapt, versiunea cosmetizata a viitorului model Logan Break.Conform celor de la Dacia, Logan Steppe Concept prezinta elemente de caroserie robuste care dau modelului un aspect de SUV in care nici un detaliu nu este inutil. Daca evolutia singurei marci romanesti de automobile este demna de toata lauda, in ceea ce priveste designul exterior, umbra mai batranului model Volvo XC 70 este prezenta din orice unghi ai privi. Pentru orice ochi avizat, diferentele dintre cele doua modele sunt numai la nivel de detaliu.
Lasand ironia de o parte, trebuie spus ca viitorul model Logan are dimensiuni generoase atat in exterior cat si in habitaclu. Lungimea de 4,47 metri si inaltimea de 1,78 metri asigura pasagerilor un spatiu interior mai mult decat rezonabil.
Suprafetele vitrate care ating in total 3,3 mp, pun la dispozitia pasagerilor o vizibilitate demna de invidiat.
Cum, pentru romani, spatiile de depozitare au o foarte mare importanta in alegerea unei masini, designerii francezi au alocat compartimentului destinat bagajelor un volum maxim de 1,7 mc.
Daca scaunele din fata par a fi suficient de confortabile, pentru pasagerii din spate, inginerii au ales sa amplaseze in habitaclu o bancheta fractionabila de tip 1/3 - 2/3.
De la concept la model de serie
Din nefericire, majoritatea elementelor care dau unicitate conceptului Steppe vor disparea in cazul versiunii de serie. Frumoasele blocuri optice fata si spate dotate cu lampi cu diode, accesoriul pentru bagaje plasat deasupra pavilionului precum si sistemul de deschidere al portbagajului care, in cazul conceptului, se realizeaza prin simpla atingere a unui buton, sunt detalii care cu greu vor putea fi pastrate pe versiunea care va ajunge pe banda de montaj.
Obligatia asumata atat de francezi cat si de romani de a pastra automobilul la un pret mult sub cel al concuretei va A" dezbraca A" masina de cam tot ce pare interesant in acest moment. Un element care speram ca va fi pastrat de designeri este grila frontala care da vehicululuii un aspect mult mai puternic decat al actualului model.
Premierul, plin de optimism
De lansarea noului Logan Steppe Concept s-a bucurat si primul-ministru Calin Popescu Tariceanu aflat in vizita la Geneva. Constient ca se afla in fata unui concept si nu a unui model care va fi lansat pe piata seful Guvernului roman a declarat ca A"astazi avem de-a face mai degraba cu o masina prototip, care urmeaza sa prefigureze produsul de serie.
Anuntul facut acum de presedintele Consiliului de Administratie, domnul Menat, este foarte clar. Se va produce, in curand, al doilea model al gamei, break-ul. (...)
Cred ca dezvoltarea din ultima perioada a industriei automobilului a contribuit in mod decisiv la cresterea economica din Romania, la crearea de locuri de munca, tinand cont ca sunt foarte multe intreprinderi din industria orizontala care s-au instalat in Romania si au inceput sa produca.
Vreau sa profit de prezenta mea aici, la Geneva, pentru a continua o serie de contacte cu marile firme din industria automobilului, pentru a incerca sa atragem si alte investitii in acest domeniu, investitii de care Romania are foarte multa nevoie.A"
Robert Stan