C4 Picasso si Carens, masini destinate plimbarilor in familie

Joi, 17 Ianuarie 2008, ora 10:42
1483 citiri
C4 Picasso si Carens, masini destinate plimbarilor in familie

De foarte mult timp, modelele break nu mai reprezinta masina pentru transportul intregii familii, pentru ca de cativa ani buni incoace monovolumul reprezinta "vedeta" vanzarilor in materie de automobile pentru intreaga familie. Segmentul a fost inaugurat la inceputul anilor '80 de Renault, cu modelul Espace, in Europa, si de Chrysler, in SUA, prin modelul Voyager.

Pe piata auto de astazi situatia este complet dife-rita comparativ cu cea de acum 30 de ani, pentru ca nu exista producator auto generalist care sa nu aiba inclusa in oferta si un MPV sau monovolum, mai pe romaneste.

Cum acest segment de automobile s-a bucurat de un real succes, fie ca vorbim de America de Nord sau Europa, mai toti constructorii vor o bucata cat mai mare din tortul monovolumelor, la acest festin luand parte si constructori precum -Citroen si Kia.

C4 Picasso, continuarea unui succes

Producatorul francez Citroen nu este la prima isprava de acest gen, primul C4 Picasso fiind lansat in anul 1999 si era derivat din modelul de clasa compacta, Xsara. Actualul Picasso este tot un produs derivat dintr-un model compact, si anume, C4, si a fost prezentat pentru prima data publicului la Salonul auto de la Paris din 2006.

Modelul este produs in fabrica PSA Peugeot-Citroen din orasul spaniol Vigo. Monovolumul este un model gandit sa transporte cat mai multe persoane intr-un mod cat mai confortabil, de aceea un constructor cand concepe un astfel de model are doua atribute de indeplinit: spatiu si functionalitate.

Designul, motorizarile sau dotarile de lux par sa fie date uitarii. Nu asta s-a intamplat si in cazul lui Citroen C4 Picasso. Masina se distinge printr-un stil unic, personalizat, cu trasaturi ce imbina eleganta cu sportivitatea, la care se mai adauga un spatiu interior imens, ce ofera confort maxim pentru toti, fie ca vorbim de cinci sau sapte pasageri.

Bineinteles, ca in orice masina care are montate inca doua scaune in portbagaj, si lista de modele este destul de lunga, nu trebuie sa te astepti ca pe cele doua scaune sa stea mai mult decat lejer doi adulti "bine crescuti", asa, cam pe la doi metri inaltime si 130 de kilograme.

La un monovolum discutam in general de deplasari alaturi de intreaga familie, cele doua locuri din portbagaj fiind rezervate, de obicei, copiilor. tin sa mentionez acest fapt pentru ca foarte multa lume este nemultumita de spatiul stramt de pe acel rand de scaune, insa niciun constructor nu se bate cu pumnul in piept ca acolo se pot lafai persoane de peste 1,80 metri.

Design nonconformist, spatiu interior imens

Daca treceti peste acest mic neajuns, C4 Picasso ofera soferului vizibilitate sporita datorita unui parbriz enorm, mai inalt si mai lat, dar si o pozitie confortabila in spatele volanului, obtinuta prin redesenarea si reconfigurarea habitatului, care are acum la dispozitie o noua cutie de viteze. Cu C4 Picasso si Xsara Picasso, ce se va comercializa in continuare pe piata, Citroen ofera acum doua vehicule in acest segment, ce au diferente notabile in pri-vinta for-mei caroseriei si a faci-litatilor.

Pentru cine nu s-a mai urcat la bordul unui C4, primul contact cu interiorul masinii este interesant, datorita volanului cu nenumarate comenzi si a plansei de bord cu o sumedenie de locuri -pentru amplasarea de obiecte. Atmosfera din interior merita nota maxima pentru originalitate. Stilul nonconformist,- manevrabilitatea si ino-va-tiile modelului C4 Picasso- contribuie la o tinuta de drum confortabila, cu un compromis excelent intre stabilitate si confort

au acordat o atentie deosebita cand au proiectat interiorul, pentru ca au ales materiale de calitate, placute la atingere si posi-bilitatea perso-nalizarii in functie de nivelul de echipare. Pentru cei mai pre-tentiosi exista posibilitatea de a-si configura modelul dorit cu ornamente cromate, materiale lucioase, diverse accesorii, precum lanterna sau celebrul, deja, parfum de ambianta ori masute pliabile iluminate.

Motorizari pentru toate buzunarele

Inca de la lansare, C4 Picasso are disponibile in oferta patru motorizari, doua pe benzina, 1.8i 16V 127CP si 2.0i 16V 143CP, la care se mai adauga inca doua propulsoare diesel, 1.6HDi 16V FAP 110CP si 2.0HDi 16V FAP 138CP. Citroen a echipat gama C4 Picasso cu o noua transmisie robotizata, modelul din test fiind echipata cu aceasta noua cutie de viteze.

Acest tip de cutie face parte din categoria celor secventiale si mai poate fi intalnita si pe modele premium. in primul rand va trebui sa incercati sa va obisnuiti cu levierul schimbatorului de viteze. Levier este impropriu spus, pentru ca in fapt este vorba despre o mica maneta de plastic, pozitionata cat se poate de ciudat, undeva in spatele ceasurilor de bord, ceva mai sus de maneta pentru actionarea stergatoarelor.

Aceasta este foarte greu de accesat, pentru ca de cele mai multe ori veti porni stergatoarele. Dupa ce va obisnuiti cu pozitia schimbatorului de viteze, trebuie sa va acomodati si cu lentoarea cutiei de viteze, iar daca propulsorul este cel de doi litri pe benzina, atunci consumul va reprezenta o alta problema.

Chiar si extraordinar de lenta, ba chiar enervant de lenta pe alocuri, transmisia automata permite atingerea unei viteze de croaziera destul de bune pe autostrada, datorita ultimului raport, foarte lung. Este bine stiut ca, in mediu urban, orice cutie de viteze automata este mai usor de utilizat decat una manuala, iar C4 Picasso nu este bolid de Formula 1, ci masina de familie.

Kia Carens, un monovolum de "bun-simt"

De cativa ani incoace, sud-coreenii au inceput sa ofere pietei auto produse de foarte buna calitate. Branduri precum Hyundai sau Kia nu mai reprezinta varianta ieftina si de slaba calitate la masinile japoneze, chiar daca vorbim de modele destinate pietei auto din America de Nord sau Europa.

Va mai aduceti aminte de Hyundai Accent, modelul de prin 1995, sau Kia Sportage, tot de prin anii aceia? Mai mult ca sigur ca in vremurile acelea modelele celor doi producatori va inspirau foarte putina incredere, ca sa nu spun mai deloc. Ei, uite cum trec anii si sud-coreenii incep sa ajunga, in unele cazuri chiar sa depaseasca, modele ale constructorilor japonezi.

Este si cazul Kia, sora mai mica a celor de la Hyundai, adica un fel de marca ceva mai ieftina din Coreea de Sud. Nu este deloc asa, pentru ca, daca ati avut curiozitatea macar sa va urcati intr-un model Kia, nu sa il si conduceti, ati fi constatat ca materialele folosite sunt de foarte buna calitate. Kia Carens, modelul avut la test, este un monovolum din clasa compacta, destinat, cum era de asteptat, celor cu familie mare si prieteni multi.

Calitate, in varianta sud-coreeana

Carens nu este un model care sa te dea pe spate la prima intalnire, nu este acel fotomodel de top la care visezi mai mereu. Monovolumul sud-coreean reprezinta un automobil in care, odata ce te-ai urcat la bord, nu-ti mai vine sa cobori. si nu exagerez deloc, iar pe cei care ma vor acuza ca fac lobby pentru Kia i-as sfatui sa se urce intr-un model si mai apoi sa vorbeasca. si chiar daca as face lobby pentru Kia, tot nu as spune ca fac o "magarie", pentru ca producatorii sud-coreeni sunt de bun simt si prin demersurile lor poate vor influenta si industria de profil din Europa.

Ati auzit de vreo garantie de sapte ani la vreun constructor de pe Batranul Continent? Eu unul nu, si nici nu cred ca voi avea sansa asta prea curand. Iar lista gesturilor de bun simt poate continua, insa spatiul nu ne permite. Revenind la modelul testat, Carens te impresioneaza punct cu punct, pana ajungi sa afirmi "n-am dat banii degeaba".

Designul nu este impresionant, insa nu mai are acele trasaturi ale modelelor anterioare ale constructorului sud-coreean, acuzat ca produce masini lipsite totalmente de personalitate. De fapt, la o prima privire, Carens are alura unui break ceva mai maricel din clasa compacta, nicidecum aspect de monovolum. Asta pana te urci in masina, cand constati ca habitaclul este mai mult decat incapator, iar cei cinci adulti plus doi copii pot calatori confortabil.

Gama de propulsoare restransa

Actualul Carens este un model complet nou, pastrand doar numele predecesorilor sai. Cu dimensiuni sensibil mai mari, noul Kia Carens are o aerodinamica mai fluida decat vechiul model. Kia ofera pietei europene posibilitatea de alegere intre un motor diesel si unul pe benzina, de 2 litri, ambele conform normelor Euro 4, cu transmisie automata sau manuala.

Motorul cu 4 cilindri 2.0 CRDi are acum geometrie turbo variabila (VGT) si filtru de particule (DPF), generand 140 CP. Motorul nu este gandit sa te arunce in scaun la o simpla apasare a acceleratiei, pentru ca avem de-a face cu o familiala, iar cele aproape 1,8 tone ale masinii chiar "cantaresc" mult la capitolul demaraj de la 0 la 100 de km/h sau consum de combustibil.

<a href=http://www.adevarul.ro/articole/c4-picasso-si-carens-masini-destinate-plimbarilor-in-familie/338172/ target=_blank>Adevarul</a>

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...