Tinerii americani prefera gadgeturile in locul masinilor

Marti, 07 August 2012, ora 14:36
1349 citiri
Tinerii americani prefera gadgeturile in locul masinilor

Producatorii auto americani sunt ingrijorati ca generatia tanara, aflata oricum intr-o situatie financiara restrictiva, inclina spre relationarea in spatiul online, manifestand tot mai putin interes pentru autoturisme, trend care ar putea limita cererea din SUA cu doua milioane de unitati pe an.

Ponderea in vanzarile auto a persoanelor cu varste intre 18 si 34 de ani a scazut la 11% in aprilie 2012, de la 17% in aprilie 2007, inaintea recesiunii si crizei financiare, potrivit datelor R.L. Polk & Co, citate de Bloomberg.

Desi autoturismul este inca un reper important pe drumul catre independenta, tanara generatie dispune de metode mult mai diverse de relationare de la distanta decat in trecut.

Industria auto se teme ca revenirea vanzarilor la nivelurile dinaintea crizei ar putea fi impiedicata de interesul mai scazut al tinerilor pentru automobile.

Vanzarile de autoturisme si camionete usoare au crescut in SUA cu 14% in primele sapte luni ale anului, la 8,43 milioane de unitati, si ar trebui sa depaseasca 14 milioane pe ansamblul acestui an. Industria auto americana ar marca astfel cel mai bun an din 2007, insa nu ar reusi sa revina la media anuala de 16,8 milioane de unitati inregistrata in perioada 2000 - 2007.

Dan Luria, economist la Michigan Manufacturing Technology Center, considera ca salariile mai mici platite tinerilor si preferinta acestora pentru gadget-uri in defavoarea automobilelor ar putea limita vanzarile auto din SUA la 15 milioane unitati pe an. Cel mai bun an a fost 2000, cu 17,4 milioane de autoturisme si camionete usoare noi comercializate in Statele Unite.

La nivelul anului 2010, 81% dintre persoanele cu varste intre 20 si 24 de ani detineau permis de conducere, fata de 92% in 1983, potrivit Institutului de Cercetare in Transporturi al Universitatii din Michigan.

Tinerii sunt de obicei cel mai reticent grup de varsta in privinta achizitiei unui automobil in perioade economice dificile, multumindu-se cu masini folosite sau alte metode de transport. Generatia tanara din SUA prefera mai degraba sa renunte la masina decat la smartphone, laptop sau tableta, potrivit lui Joe Vitale, consultant la Deloitte.

Cheltuielile pentru finantare, parcare, service si asigurarea unui automobil reprezinta un angajament pe care tinerii nu sunt dispusi sa si-l asume, spune analistul.

Vanzari proaste pentru Ford si General Motors

ANPC, atac la site-urile de comert chinezesti, Temu si Shein
ANPC, atac la site-urile de comert chinezesti, Temu si Shein
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) deruleaza o actiune de verificare a site-urilor de cumparaturi si aplicatii chinezesti care functioneaza ca o piata online, Temu si...
Samsung a lansat noul model Galaxy C55. Ce specificații oferă
Samsung a lansat noul model Galaxy C55. Ce specificații oferă
Samsung a lansat, în China, noul model Galaxy C55, eveniment care a avut loc fără prea multe anunțuri spectaculoase. Telefonul este, în esență, identic cu modelul Galaxy M55, dar se distinge...
#tineri SUA masini, #tineri SUA gadgeturi masini, #piata auto sua, #amenintare vanzari masini SUA, #gadgeturi piata auto SUA , #Piata auto