Nissan Motor a inregistrat, in ultimul trimestru al anului trecut, un profit operational cu 3,6% mai mare decat in aceeasi perioada a lui 2010.
Avansul este datorat vanzarilor record care au dus la cresterea cotei de piata a producatorului in toate regiunile importante, conform Reuters.com. Estimarile cifrelor pe intregul an plaseaza Nissan in topul companiilor auto din Japonia.
In ciuda faptului ca a lansat doar cateva modele noi, Nissan a inregistrat, anul trecut, o crestere de 14% a vanzarilor, pana la 4,67 milioane de vehicule. CEO Carlos Ghosn, care este si partener la Renault, are ca tinta sa ajunga la dimensiunea necesara unui producator de top care isi permite sa investeasca in tehnologii viitoare.
Nissan, al doilea producator de masini din Japonia a avut un profit operational de 118,1 miliarde de yeni (1,54 miliarde de dolari), in ultimele trei luni ale anului, cu putin sub estimarile de 122,6 miliarde de yeni. Profitul net a crescut cu 3,2%, pana la 82,67 miliarde de yeni.
Nissan a vandut 1,205 milioane de vehicule, in al treilea trimestru, in crestere cu 19,5% fata de aceasi perioada a anului trecut.