Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Presedintele Mercedes-Benz Romania estimeaza o usoara crestere a pietei auto in 2014

Presedintele Mercedes-Benz Romania estimeaza o usoara crestere a pietei auto in 2014


Presedintele director general al companiei Mercedes-Benz Romania, Boris Billich, estimeaza o usoara crestere a pietei auto locale in 2014, pe fondul reluarii cresterii economice si avansului solid al industriei romanesti si al exporturilor.

Billich, care a preluat mandatul de CEO si presedinte al Mercedes-Benz Romania in iunie 2013, a afirmat luni, la o intalnire cu presa, ca este suprinzator decalajul dintre varful pietei auto romanesti din anii 2007-2008 si rezultatele din 2013, dar ca exista semne pozitive, cum ar fi tendinta solida de redresare a pietei camioanelor, care a urcat cu aproape o treime in 2013 comparativ cu 2012, chiar daca fata de anul de referinta 2008 scaderea este 59% (in 2012 fata de 2008 scaderea a fost de 69%).

Seful Mercedes-Benz Romania a declarat ca redresarea pietei camioanelor arata cresterea increderii companiilor si faptul ca acestea investesc mai mult in afacerile lor, reprezentand un prim semn al revigorarii pietei auto, care se reflecta treptat si spre segmentul vehiculelor comerciale usoare (van-uri) si spre cel al automobilelor.

Billich este de un optimist moderat in privinta evolutiei pietei autohtone de autovehicule in 2014, excluzand o scadere si asteptandu-se la o crestere rezonabila, cu o singura cifra.

Piata autovehiculellor a scazut in 2013

Conform datelor reprezentantei Mercedes, piata autovehiculelor in 2013 a scazut fata de 2012 si este in scadere cu 40% fata de varful din 2012, piata vehiculelor comerciale a scazut si ea fata de anul precedent, iar fata de 2008 consemneaza o scadere de 71%, in timp ce piata camioanelor a crescut cu circa 30%, dar fata de 2008 este in scadere cu 59%.

In segmentul sau comparativ - cel premium, piata automobilelor a scazut in 2013 cu 688 unitati fata de 2012, in timp ce Mercedes a vandut mai mult cu 253 unitati, majorandu-si cota de piata cu 9 puncte procentuale.

Mercedes a realizat anul trecut o crestere de 15% a inmatricularilor in Romania fata de 2012 si a ajuns la o cota de piata de 36% in segmentul premium, situandu-se pe primul loc, pe fondul succesului comercial al noilor modele CLA si noua E Klasse.

Pe piata van-urilor, in segmentul sau comparativ, a fost inregistrata o scadere de 618 unitati in 2013, iar Mercedes a vandut cu 413 unitati mai putin decat in 2012, cota de piata diminuandu-se cu 4,4 puncte procentuale. Cu o cota de piata de 21,2%, Mercedes a ramas insa lider si pe acest segment.

'Piata romaneasca de van-uri (vehicule utilitare usoare - n.a.) depinde foarte mult de licitatii, de cele guvernamentale si cele private. La licitatii, pierzi sau castigi, nu exista cale de mijloc', a afirmat Billich, care a adaugat ca succesul la o licitatie de 200-300 de unitati poate influenta hotarator cota de piata in segment.

Pe piata camioanelor, in segmentul comparativ pentru Mercedes, vanzarile au urcat cu 1.277 unitati in 2013, iar Mercedes a vandut cu 363 de unitati mai mult, majorandu-si cota de piata cu 3,5 puncte procentuale, la 20%, si avansand de pe locul 4 pe locul 2. Pentru 2014, Mercedes tinteste pozitia de lider si pe segmentul camioanelor.

Potrivit lui Billich, 90% din camioanele vandute in Romania sunt pentru transport international, iar segmentul de vehicule specializate pentru lucrari de constructii si infrastructura nu este prea bine dezvoltat si are un potential important de crestere.

In segmentul automobilelor, Mercedes aduce in acest an in Romania doua modele de volum - noua clasa C si SUV-ul compact GLA, care vor sustine vanzarile marcii germane. Tot in 2014, Mercedes va lansa pe piata romaneasca si modelele S Coupe, CLS facelift, B facelift si Clasa V.

Boris Billich a luat contact prima data cu piata romaneasca in 1996, cand a fost numit market manager pe segmentul de autoturisme si vehicule comerciale usoare pentru regiunea Europei Centrale si de Est, in cadrul sediului central al Mercedes-Benz.

Pana in 2004, Billich a coordonat activitatile de diviziei de autovehicule comerciale usoare si camioane Mercedes-Benz in Romania. Inainte de revenirea in Romania, la mijlocul anului 2013, el a activat peste cinci ani pe piata rusa.

Comparativ cu 2004, a afirmat CEO-ul reprezentantei Mercedes-Benz, Romania a realizat progrese impresionante in domeniul economic, politic si social. Billich a mai spus ca infrastructura rutiera din Romania s-a dezvoltat rapid, sunt autostrazi bune, chiar daca aude multe critici legate de acest subiect.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 1370 ori