Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Piata auto second hand pe internet: Romania vs. Germania

Piata auto second hand pe internet: Romania vs. Germania

In opinia lui Remigiusz Smolinski, Country Manager-ul pentru Romania al mobile.de, piata anunturilor auto second-hand din Romania este dominata de persoanele fizice, in timp ce in Germania, piata este reprezentata de dealeri. Acesta este de parere ca in timp trendul de pe piata romaneasca se va schimba in sensul de crestere a ponderii ofertelor de la dealeri si de scadere a importantei celor venite de la persoanele fizice. "Este mult mai usor sa stabilesti o legatura de incredere cu dealerii care au autoritate pe piata auto". 

Chipul mobile.ro a fost imprumutat de la fratele mai mare, mobile.de. Comparand cele doua site-uri si analizand pietele pe care activeaza acestea, spuneti-ne cu ce se diferentieaza piata auto second hand din Romania de cea din Germania?

Intr-adevar, cele doua site-uri sunt asemanatoare, aproape identice, insa exista anumite caracteristici referitoare la cerere si oferta, care le diferentieaza.


In ceea ce priveste oferta, 90% din anunturile postate pe mobile.de provin de la dealeri, in timp ce in Romania, anunturile dealerilor sunt in proportie de 40-50%, in functie de perioada anului.


Este o diferenta majora.


Piata anunturilor auto second-hand din Romania pare a fi condusa de persoanele fizice, in timp ce in Germania, piata este reprezentata de dealeri.


O alta diferenta o regasim in cererea din cele doua piete.


Piata anunturilor auto din Germania are o expunere mult mai mare pe plan international decat cea din Romania.


Mobile.ro are vizitatori din strainatate, in special din tarile cu care se invecineaza Romania.


In Germania, 50% din cerere este indreptata catre exporturi, inclusiv in Romania.


Cum arata estimarile dumneavoastra pentru piata anunturilor de masini second-hand pentru 2011, in Romania?


In prezent piata incepe sa-si revina.


Credem ca acest trend va continua in 2011.


Acest lucru este valabil pentru e-commerce-ul din Romania, cat si pentru piata de advertising online, care va creste cu peste 30%..


In ceea ce priveste mobile.ro, in ultimii 2 ani am reusit sa avem cea mai extinsa platforma din Romania, in ceea ce priveste oferta.


Ne propunem sa ne pozitionam deasupra competitorilor, sa scoatem in evidenta deosebirile.


Planuim sa gazduim mai multe anunturi de la persoane private fiindca in randul dealerilor suntem foarte bine pozitionati.


Mobile.ro este site-ul preferat al dealerilor. In prezent avem 1200 de dealeri.


De asemenea, avem cele mai multe anunturi auto second-hand din Romania.


Pentru 2011 planuim sa atragem cat mai multe persoane private.


Cum va veti pozitiona fata de concurenta in 2011?


Cel mai mare competitor al nostru este Autovit.ro, fiindca exista pe piata de 10 ani.


Am reusit la inceputul acestui an sa marim oferta cu 50% mai mult decat are Autovit.


In acest moment avem 34.000 de anunturi active.


In ceea ce priveste dealerii, noi avem 1200 in comparatie cu doar 200 ai Autovit.


Pe partea cererii, mai avem de recuperat, insa in 2011 toata atentia noastra va fi indreptata intr-acolo.


Din cauza crizei si a situatiei financiare dificile, am decis ca in Romania accesul pe platforma mobile.ro sa fie gratuit atat pentru dealeri cat si pentru persoanele private.


Asadar, puteti lista gratuit un anunt pe mobile.ro.


Acest lucru contribuie la largirea bazei noastra de date si a anunturilor active de pe site.


Atu-ul nostru, care ne diferentiezaza de competitori si in acelasi timp ii atrage pe utilizatori este faptul ca mobile.ro ofera atat anunturi din Romania cat si anunturi de pe alte piete internationale.


In momentul in care un utilizator intra pe mobile.ro poate alege sa cumpere o masina din Romania sau sa importe una din strainatate.


Care este procentul ofertelor dealeri/persoane fizice pe mobile.ro?


Romania este o piata condusa de persoane private.


Numarul anunturilor primite de la persoane private insumeaza 50% - 60% din totalul anunturilor active de pe mobile.ro.


Cu cat ne indreptam mai mult spre Vest, cu atat creste numarul anunturilor postate de dealeri.


Credem ca acesta este trendul. Romania se indrepta in timp spre o piata a anunturilor auto dominata de dealeri.


Care este pretul unui anunt platit de o persoana fizica/dealer in Germania, pe mobile.de?


In Germania dealerii platesc diferite taxe in functie de numarul anunturilor pe care le au postate.


Cel mai ieftin costa 40 euro, iar cel mai scump poate ajunge la cateva mii de euro.


Cu cat dealerul este mai mare si are mai multe anunturi online, cu atat va plati mai mult.


Media este undeva intre 100-200 euro.


Pentru persoanele private este gratuit, insa acestea au posibilitatea de a plati pentru optiuni suplimentare, care maresc posibilitatea vanzarii unui anunt.


De exemplu, avem anunturi cu background scos in evidenta, putem amplasa un anunt pe prima pagina sau exista posibilitatea postarii mai multor fotografii.


In Germania avem mai multe produse pentru persoanele private, pe care avem de gand sa le implementam si pe mobile.ro. Anuntul clasic este gratuit.


Unde se ia decizia de cumparare pe o piata matura cum este cea din Germania: pe site sau in showroom?


De cativa ani trendul este internetul.


Cand am inceput sa lucrez la mobile.de in Germania, procentul deciziilor luate pe internet era intre 80-90%, acum depaseste 90%.


Este mult mai convenabil sa gasesti informatii, sa gasesti o masina pe internet, decat sa mergi sa cauti in showroom.


Oamenii in ziua de astazi au din ce in ce mai putin timp, deci internetul a devenit un loc in care preferintele se contureaza.


In studiile pe care le-am realizat, am observat ca utilizatorii nostri nu stiu exact ce marca de masina doresc sa cumpere, insa cu ajutorul internetului isi stabilesc preferintele.


Care din cele doua componente dealeri/persoane fizice poate creste mai repede si poate fi monetizata mai usor tinand cont de specificul pietei romanesti?


Daca compar cele doua piete Romania si Germania, sunt convins ca segmentul care creste mai repede este cel reprezentat de dealeri.


Acest lucru este datorat faptului ca, odata ce pietele se maturizeaza, reputatia si increderea joaca un rol foarte important.


Oamenii cumpara doar de la persoanele de incredere.


Este foarte greu sa existe incredere intre doua persoane care nu se cunosc.


Este mult mai usor sa stabilesti o legatura de incredere cu dealerii care au autoritate pe piata auto.


Ma astept ca acest lucru sa se intample cat de curand in Romania.


Care este profilul tipic de utilizator al mobile.ro?


Vedem in statistici ca 60-70% dintre acestia sunt barbati cu varste cuprinse intre 25-40 de ani.


Utilizatorii mobile.ro sunt in special barbatii cu venituri medii si peste medie, care isi pot permite o masina, au acces la internet si nu se tem sa-l foloseasca.


Cum influenteaza anunturile de vanzare postate pe online, cererea si oferta din piata offline?


Piata offline a anunturilor auto este pe moarte fiindca consuma timp si bani.


Odata ce decizia este luata, cumparatorul intra in contactul cu vanzatorul.


Piata din Romania devine din ce in ce mai competitiva.


A devenit mult mai convenabil pentru utilizatorul roman sa intre pe internet decat sa se deplaseze in targul auto.


Acesta este directia spre care se indreapta Romania.


Care trebuie sa fie responsabilitatea site-ului fata de anuntul pe care il posteaza clientul? Unde se afla aceasta limita?


Incercam sa ne asiguram ca piata pe care activam este una sigura.


Evident, este foarte greu sa distingi un anunt de incredere, care merita postat de unul care are intentii frauduloase.


In ultimii 15 ani, am dezvoltat anumite mecanisme tehnice care ne permit sa verificam anunturile.


Fiecare anunt trece prin mai multe filtre.


Pe baza acestora putem spune care este probabilitatea ca acel anunt sa fie unul fraudulos.


Acesta este doar primul pas.


Dupa ce a trecut prin acele filtre,  anuntul este verificat de catre o echipa specializata.


Este foarte important sa verifici fiecare anunt pe care il postezi pe site.


Incercam sa facem din mobile.ro un loc sigur in care sa poti vinde si sa poti cumpera cu incredere masina pe care ti-o doresti.


Rolul mobile.ro se sfarseste in momentul in care tranzactia incepe.






Vezi si:


Piata auto second hand: Ce planuieste Autovit.ro pentru 2011?


Auto Index: afla pretul corect pentru orice masina second hand


Florin Secanu, 2auto.ro: 80% din decizia de cumparare a unei masini va fi pe internet



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 9088 ori