O crestere a vanzarilor in industria auto romaneasca s-ar putea inregistra abia in 2011, iar anul 2010 se va incheia cu 100.000 de unitati vandute, sunt de parere participantii la un seminar de analiza auto.
"Sunt convins ca putini si-au imaginat anul trecut, prin septembrie-octombrie, ca vom ajunge in aceasta situatie.
Ca dovada, in noiembrie inca faceam comenzi pentru Touareg pentru a avea stoc de Craciun" declara Matei Albulescu, brand managerul marcii VW in Romania, citat de cotidianul Adevarul, subliniind ca nimeni nu a fost in masura sa prognozeze evolutia dramatica a pietii in 2009.
Mihai Ivanescu, directorul general la M Car trading, importatorul oficial al marcii Mitshubishi afirma: "Daca ar trebui sa definim anul 2009 ar trebui sa-l numim toti anul destocarii.
Cred ca nu este o exagerare si a fost principala grija a responsabililor de brand."
Un alt fenomen care a diminuat piata masinilor noi este importul masiv de masini second hand.
Radu Cristian, directorul de marketing al lui Trust Motors, importator Peugeot, crede ca este un fenomen care nu mai poate fi neglijat: " In primele noua luni 65% dintre masine inmatriculate pentru prima oara in Romania au fost second-hand, ceea ce inseamna o modificare structurala grava a pietei.
Acest fenomen reprezinta clar un transfer de clientela dinspre masinile noi spre cele second-hand.
In majoritatea cazurilor sunt masini Euro 4, ceea ce inseamna o masina ce ataca tot ce inseamna model nou pana in 10.000 de euro.", potrivit cotidianului citat.
Estimarile participantilor la Masa rotunda vizeaza o piata totala plasata in jurul valorii de 100 - 150.000 de masini.