Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Noile lansari pe piata auto romaneasca vor ascuti concurenta in segmentele medii si superioare

Noile lansari pe piata auto romaneasca vor ascuti concurenta in segmentele medii si superioare

Noile lansari de modele pe piata auto romaneasca, in 2007, vor "ascuti" concurenta in segmentele medii si superioare, dupa ce anul trecut intrarea pe piata autohtona a unor modele precum Renault Clio III, Peugeot 207, Opel Corsa sau Fiat Grande Punto au intensificat lupta in clasa mica.

In 2007, importatorii vor lansa pe piata autohtona doua modele de referinta pentru clasa medie - noile generatii Ford Mondeo si Renault Laguna, iar in segmentul SUV-urilor (sport utility vehicle) sunt programate de asemenea numeroase lansari - noul BMW X5, Volkswagen Touareg si Porsche Cayenne modificat, VW Tiguan ("fratele" mai mic al lui Touareg), Nisasan Qashqai, Chevrolet Captiva Sport.

Acest an va fi unul plin pentru cel mai mare importator - Porsche Romania, care aduce pe piata romaneasca automobilele Audi, Porsche, SEAT, Skoda, Volkswagen si care va lansa nu mai putin de 12 modele.

In februarie, Porsche Romania lanseaza noile SUV-uri Volkswagen Touareg si Porsche Cayenne, dar si spatiosul Altea XL, iar pentru luna martie este programata lansarea autoutilitarei Volkswagen Crafter.

"In mai vom lansa Volkswagen Passat R36 si Audi R8, in iunie avem lansarile pentru Skoda, adica noua Fabia, Octavia Scout si Roomster Scout, dar si Audi A5, in iulie apare Altea Freetrack, iar in noiembrie Volkswagen Tiguan", a declarat pentru Rompres Nina Bratfalean, director de relatii publice si comunicare la Porsche Romania.

Automobile Bavaria, importatorul pentru BMW si Mini, a anuntat pentru 2007 aparitia noilor modele Seria 1, Seria 3 Coupe Cabrio, M5 Touring si noile versiuni Seria 5 si X5. Tot anul acesta isi va face aparitia pe piata noul Mini.

Toyota Romania a programat lansarea a doua modele in 2007, ambele apartinand segmentulului C (mediu) - noua Corolla, care continua cel mai de succes model Toyota din lume, si Auris, care va fi o masina de familie hatchback.

Responsabilii de comunicare ai companiei Auto Italia au declarat pentru Rompres ca la inceputul anului vor fi lansate noua utilitara Fiat Scudo si Ssangyong Action, in iunie-iulie modelul Fiat Bravo, iar in septembrie Fiat Linea, care va fi practic versiunea berlina a lui Grande Punto.

Modelul Fiat 500 care va fi lansat pe pietele europene in 2007 ar putea fi adus in Romania cel mai probabil in 2008. Totodata, importatorul va lansa noi motorizari pentru modelele Alfa Romeo si pentru Fiat Grande Punto.

Un calendar "incarcat" are programat si compania GM Romania, importatorul Opel si Chevrolet pe piata locala.

In luna februarie va fi lansat Opel Astra facelift, in aprilie modelul Opel GT, in aprilie SUV-ul Opel Antara, iar in septembrie Opel Astra Sedan, a declarat, pentru Rompres, directorul de marketing al companiei, Cristian Oltean.

De asemenea, vor fi disponibile in premiera motorizarile de 1,6 litri, 115 CP si respectiv 180 CP (turbo), pe Opel Meriva, aceleasi propulsoare care vor echipa Opel Astra facelift.

Potrivit oficialului GM Romania, vor fi aduse pe piata autohtona si SUV-ul Chevrolet Captiva Sport, in aprilie 2007, precum si noi motorizari - dieselul de 150 CP pe Chevrolet Epica, dieselul 2.0 de 127 CP pe Chevrolet Captiva si pe toata gama Lacetti.

Noul importator DaimlerChrysler Automotive Romania a anuntat, pentru 2007, lansarea a nu mai putin de 11 modele, trei dintre acestea - Merecedes C Klasse, Dodge Nitro si Smart Fortwo fiind prezentate recent la Bucuresti.

Importatorul Ford in Romania - Romcar - va lansa in acest an trei modele - noul Ford Mondeo, Ford Focus CoupeCabriolet si Ford Ranger.

Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) din Romania estimeaza o crestere ponderata a pietei auto in 2007, care nu va fi insa mai mica de sapte procente, potrivit presedintelui APIA, Brent Valmar.

Cresterea va fi determinata de optimismul din activitatile economice si de investitiile in infrastructura, datorate, in mare masura, aderarii Romaniei la Uniunea Europeana (UE).

Alte impulsuri pentru evolutia pietei vor fi cresterea veniturilor populatiei si nevoia acesteia de mobilitate, clarificarea situatiei taxei de prima inmatriculare si diversificarea surselor de creditare.

Un efect negativ asupra pietei din Romania ar putea fi, in viziunea APIA, scaderea populatiei active, respectiv angajarea intr-un volum substantial a fortei de munca in strainatate.

<b>Bloombiz</b>
(Sursa: <a href=http://www.rompres.ro/ target=_blank>Rompres</a>)

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1060 ori