Compania Hyundai Motor, cel mai mare producator de masini din Coreea de Sud, a anuntat faptul ca a trebuit sa reduca tinta de vanzari locale pentru acest an cu 6 procente, din cauza preturilor record atinse de barilul de petrol, care afecteaza bugetele consumatorilor in a patra cea mai mare economie asiatica. In
schimb, corporatia afiliata Kia Motors, al doilea producator de
masini al tarii, a anuntat o crestere a pragului de vanzari
domestice cu 11 procente, fiind ajutata de popularitatea eficientei
consumului de combustibil a masinilor Morning si a noilor modele
lansate.
Astfel,
Hyundai, care controleaza aproape jumatate din piata auto a Coreei
de Sud, a anuntat intr-un comunicat de presa ca vrea sa
vanda 630.000 de vehicule, comparativ cu 670.000 prevazute
initial. Anul trecut, creatorul sedan-ului Sonata si a SUV-ului
Santa Fe a vandut 625,275 de vehicule in Coreea de Sud,
scrie Reuters.
De
partea cealalta, Kia si-a crescut tinta vanzarilor la
364.000 de unitati in 2008, de la precedenta tinta de
327.000 de unitati. Kia a vandut 271.809 vehicule in
propria tara anul trecut.