Ford pierde teren in Europa din cauza Hyundai

Marti, 28 August 2012, ora 16:16
1758 citiri
Ford pierde teren in Europa din cauza Hyundai

Producatorul american de masini Ford incepe sa piarda teren in Europa, din cauza avansului Hyundai pe aceasta piata, care a inregistrat, la sfarsitul lunii mai 2012, o crestere de 18% a vanzarilor, in timp ce profitul net Ford a scazut cu peste 50%, pana la 1 miliard de dolari.

Daca in Europa profitul Ford a scazut de la 2,4 miliarde de dolari pana la 1 miliard de dolari, datele ministerului de Finante arata ca veniturile producatorului american de automobile Ford Romania au avansat anul trecut cu 31%, de la 864,1 milioane lei la 1,13 miliarde lei. Pe de alta parte, pierderile inregistrate de Ford, pe plan local au crescut cu 70%, de la 275,9 milioane lei la 471,3 milioane lei.

La polul opus, compania sud-coreeana Hyundai Motors a inregistrat un profit in crestere cu 35%, anul trecut, iar vanzarile de masini au crescut cu 12%, potrivit Bloomberg. Conducerea Ford a decis sa schimbe strategia si sa incerce sa recupereze din avansul pierdut in fata producatorului sud-coreean.

Directorul general Ford Romania, Zoltan Brassai, sustine ca nivelul de productie solicitat in acest an pentru piata locala este de 500 de unitati de B-Max, modelul construit la Craiova. Producatorul mizeaza pe acest automobil pentru a creste profitul Ford, deja afectat in Europa.

Comenzile sunt "in grafic" cu nivelul anticipat de companie, insa interesul pentru testarea masinii a depasit asteptarile. Reprezentantii Ford Craiova estimau la inceputul anului ca productia va creste in 2013 la peste 100.000 de masini, de la nivelul de 60.000 de unitati preconizat in acest an.

Salariatii Ford castiga mai bine decat cei de la Hyundai

Problemele pe care le intampina Ford in Europa se "datoreaza" si salariilor mai mari primite de angajati, in comparatie cu remuneratiile incasate de muncitorii rivalului Hyundai. De asemenea, costurile de productie din Europa sunt duble, comparativ cu Hyundai, pentru ca Ford foloseste fabricile din Europa de Vest, cum ar fi Germania.

Hyundai a preferat sa se dezvolte in Europa de Est, unde a profitat de infrastructura eficienta si unde nu a fost obligat sa plateasca angajatilor salarii la fel de mari.

La Fabrica din Saarlouis Germania, care dateaza din 1970, Ford plateste muncitorilor aproximativ 480 de euro, pentru fiecare model de Ford Focus compact, potrivit unui calcul facut de Bloomberg. In comparatie, Hyundai le ofera angajatilor cate 207 de euro pentru fiecare Hyundai i30.

Plata salariatilor este doar unul dintre factorii care au scazut profitul companiei Ford. Pe termen scurt, producatorul American va analiza reducerea numarului de locuri de munca si se va baza pe noi modele pentru a-si creste vanzarile.

"Este treaba noastra sa fim profitabili la orice nivel se afla piata. Renuntam la muncitorii temporari, reducem orele de munca si vom continua sa facem asta. In privinta capacitatii vom fi atenti. Va trebui sa abordam o viziune pe termen lung referitor la cum evolueaza industria in jurul crifrei de 14 milioane de unitati", a declarat seful Ford Europa, intr-un interviu acordat Bloomberg.

Relocarea fabricilor Ford, o problema spinoasa

O alta problema pe care conducerea producatorului american trebuie sa o rezolve este cresterea capacitatii de producere a fabricilor din Europa. Ford a construit prima uzina in 1911 si a deschis alte 232 de unitati in ultimii zece ani, spre deosebire de Hyundai, care a inaugurat prima fabrica europeana in 2005. Compania sud-coreeana a ales tari precum Slovacia, Turcia si Cehia, unde productia a crescut constant.

Specialistii Morgan Stanley apreciaza ca productia unei fabrici auto trebuie sa ajunga la 80%, ca sa fie profitabila. Uzinele Ford din Europa functioneaza la o capacitate de 63%.

Relocarea fabricilor din Europa de Vest in regiunea de est a continentului ar putea fi o solutie, dar experienta a dovedit ca vanzarile Ford au avut de suferit in timpul procesului de relocare. In 2002, cand Ford a mutat sediul central in Germania, vanzarile din Marea Britanie au scazut cu 44%, pana la aproximativ 265.890 de unitati.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Probleme cu transmisia la mașinile Ford. Compania recheamă aproape 500.000 de autovehicule
Probleme cu transmisia la mașinile Ford. Compania recheamă aproape 500.000 de autovehicule
Gigantul auto american Ford recheamă peste 450.000 de vehicule, în Statele Unite, după ce au fost detectate probleme la nivelul bateriei, care pot conduce la pierderea puterii de transmisie și...
Petrom va testa la Petrobrazi o instalație de captare și utilizare a carbonului. Care sunt mizele pentru reducerea emisiilor de carbon
Petrom va testa la Petrobrazi o instalație de captare și utilizare a carbonului. Care sunt mizele pentru reducerea emisiilor de carbon
OMV Petrom va testa la rafinăria Petrobrazi o nouă tehnologie de captare și utilizare a carbonului, începând cu luna iunie, arată un comunicat de presă al companiei. Testele sunt parte...
#ford, #hyundai, #vanzari Hyundai, #vanzari ford , #Piata auto