Nissan, cel de-al doilea cel mai mare producator de automobile din Japonia, ar putea fi nevoit sa isi reduca unitatile de productie din tara, daca aprecierea yen-ului va continua, sustine Carlos Ghosn, CEO-ul companiei.
Compania, care produce 1,2 milioane de masin in Japonia, si-a revenit foarte bine dupa cutremurul si tsunami-ul din luna martie, insa Ghosn a declarat ca e dificil sa justifice continuarea investitiilor in tara, luand in considerare puterea pe care yenul a dobandit-o, potrivit CNBC.
"In ziua de astazi este foarte dificil, cand 1 dolar valoreaza aproximativ 77 de yeni, o apreciere de 50% in comparatie cu media din ultimii trei ani", a declarat Ghosn intr-un interviu acordat CNBC.
"In cazul in care aprecierea continua, ne vom confrunta in mod sigur cu o plecare in masa din Japonia in China, Thailanda, Mexic, Indonezia si alte tari", a explicat el.
In ceea ce priveste productia din SUA, Nisan si-a anuntat intentiile de a mari capacitatea de pe teritoriul american, unde fabiricile sale au functionat la capacitate mexima.
Potrivit lui Ghosn, in urmatoarele luni se va lua o decizie cu privire la modul in care se va extinde productia in SUA.
Criza din Europa marcheaza si Nissan
CEO-ul Nissan sustine ca prevede o scadere a vanzarilor companiei pe piata europeana cu o valoare intre unul si cinci procente, pentru anul viitor, tinand cont de criza datoriilor din regiune.
Nisan este in mod deosebit vulnerabila pentru ca detine 43% din Renault, a carei piata de baza este Franta.
"Urmeaza sa ne reducem inventarul la minim si ne pregatim sa ne confruntam cu o eventuala contractie, fara sa ne lasam luati prin surprindere", a declarat Ghosn.
Situatia Nissan din Europa se va echilibra, totusi, datorita vanzarilor puternice din SUA, China, India, Orientul Mijlociu si America Latina, crede CEO-ul companiei.