Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Ce masini low cost ne pregatesc marii producatori auto

Ce masini low cost ne pregatesc marii producatori auto


Marii producatori auto muta concurenta pe segmentul low cost, pregatind mai multe lansari pentru perioada urmatoare, intr-o incercare de a recupera din pierderile incasate pe alte segmente.

De la noul Logan si pana la "reinvierea" Datsunului, activitatea principalilor jucatori se concentreaza pe masinile accesibile ca pret.

Fiat, Nissan, Renault si Volkswagen sunt principalii producatori care au anuntat in mod oficial ca iau in considerare lansarea unor masini cu un pret mai mic de 7.000 de euro.

Fiat s-a inspirat de la Dacia, care a avut succes cu modelele low-cost, iar directorul general al producatorului auto italian, Sergio Marchionne, recunoaste ca Fiat ar putea relua o idee aparuta in urma cu cinci ani, dar care a fost abandonata din cauza problemelor financiare ale italienilor.

"Ne gandim daca este loc pentru o marca la fel ca Dacia in universul Fiat. Daca vrem sa vindem masina la un pret sub 7.500 de euro, trebuie sa o construim in afara Europei. Altfel, nu am avea profit", a declarat Marchionne, CEO Fiat, citat de Mediafax.

In timp ce reprezentatii Fiat inca se gandesc daca sa lanseze o noua versiune low cost, Volkswagen a luat deja decizia. Germanii vor produce in China, incepand cu anul 2015, un model ieftin, care initial va fi disponibil doar pe aceasta piata.

In urma anuntului facut de reprezentantii Volkswagen, competitia cu modelele Dacia devine din ce in ce mai evidenta, mai ales ca urmatoarea piata vizata este cea din India, pe care Dacia este deja prezenta.

"Dezvoltam o masina de buget, cu preturi cuprinse intre 6000 si 7000 euro. Circa trei milioane de autoturisme sunt vandute pe acest segment in China in fiecare an", a declarat Martin Winterkorn, CEO Volkswagen AG, pentru publicatia germana Der Spiegel.



Noul Volkwswagen va intra in productie in 2015 si va fi vandut in special pe pietele din China, India si Africa. De altfel, aceste piete sunt vizate si de Renault, care pregateste lansarea noului Logan.

Printre lansarile pregatite pentru anul acesta se mai numara si noua versiune a modelului Citroen C3, Chevrolet Spark facelift dar si noua generatie de Toyota Auris, pe care o promite constructorul nipon.



Peugeot a anuntat un nou 301, un sedan pe baza platformei 1, care va fi distribuit in Europa Centrala si de Est, in America Latina, dar si in Rusia si Ucraina.

Skoda va dezvolta o gama low-cost, cu ajutorul modelului Rapid. Producatorul vrea sa cucereasca pietele emergente, America Latina, dar si unele state africane. La acestea, se mai adauga India si China, doua piete unde modelul este deja disponibil, dar cu un design diferit.

Constructorul autohton de automobile Dacia pariaza, impreuna cu Renault, pe noul Logan. Acesta are cateva modificari la interior, in designul bordului si al consolei centrale, ceasuri incadrate cu inele cromate, pentru un aspect mai sportiv si un nou sistem multimediat, Medianav, arata 4tuning.ro. In ceea ce priveste motorizarile, noul Logan nu vine cu nimic special, versiunile fiind prezente si pe celelalte modele mai vechi.



Producatorul auto Nissan vrea sa relanseze modelul Datsun, destinat pietelor emergente, cu care vrea sa intre pe piata masinilor low-cost, cu preturi ce vor varia intre 3.000 si 5.000 de dolari. Cel mai ieftin model creat de Nissan este Tsuru, o masina vanduta in Mexic, cu 8.000 de dolari.



Nissan isi propune, prin aceasta lansare, sa atraga o gama cat mai larga de clienti. Compania nu a mai realizat Datsun de mai bine de 30 de ani, un brand ieftin, dar apreciat pentru designul elegant si inovatii, mentioneaza Wall Street Journal.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3671 ori