Anunturile auto pe telefoanele mobile castiga teren la inceputul anului, potrivit unui studiu Autovit.
Aproximativ 28% dintre romanii care si-au scos masina la vanzare pe site-ul de anunturi auto in ultimul an au folosit aplicatia pentru iPhone sau versiunea mobila a site-ului, potrivit unui studiu realizat de site-ul de anunturi autovit.ro in perioada ianuarie-februarie 2012.
Aproximativ 30% dintre respondentii care verifica pretul automobilelor acceseaza varianta mobila autovit.ro, iar 24% dintre acestia sunt interesati sa verifice anumite caracteristici ale masinilor.
Ultimele locuri in ceea ce priveste motivele pentru care utilizatorii folosesc telefonul mobil pentru a intra pe site sunt ocupate de cei care compara (11,24%) sau salveaza anunturi (6,61%), dar si de cei care achizitioneaza automobile (9,64%).
Conform studiului, 94,44% dintre cei care isi scot masina la vanzare si care acceseaza aplicatia pentru iPhone sau versiunea mobila a site-ului sunt barbati, in timp ce femeile inregistreaza o prezenta de numai 5,56%, spre deosebire de audienta site-ului care se imparte in 60% barbati si 40% femei.
Cei mai multi dintre respondenti folosesc aplicatia pentru iPhone de cateva ori pe saptamana (16%), in timp ce 11% dintre ei o folosesc in fiecare zi.
Principalele motive pentru care o prefera sunt: utilitatea, functionalitatile disponibile, usurinta in utilizare, stabilitatea si aspectul.
Bucurestenii se afla pe locul intai in ceea ce priveste numarul celor care folosesc telefonul mobil pentru a accesa autovit.ro (11,35%).
Pozitia secunda este ocupata de catre clujeni (2,73%), dupa care se situeaza prahovenii si brasovenii (2,47%). Ultimul loc in clasament este detinut de locuitorii judetului Giurgiu (0,03%).
Respondentii care folosesc varianta mobila a autovit.ro acceseaza frecvent si site-uri de socializare (34,95%), portaluri de stiri (30,30%), magazine virtuale (24,55%) sau site-uri de E-banking (10,18%).
Ce masini prefera romanii
Conform unui studiu realizat de un alt portal de anunturi, Auto.ro, masinile germane se afla in topul detinatorilor de masini second-hand. Pe segmentul masinilor noi, Dacia se afla pe primul loc, cu modelele de dinainte de 2004, fiind preferata de catre 74% dintre respondenti, dupa aceasta urmand Renault si Skoda.
In functie de gradul de satisfactie din punct de vedere al fiabilitatii masinilor detinute, 52,4% dintre respondenti au declarat ca sunt multumiti, primii in acest clasament fiind detinatorii de Toyota, cu 72,8%, urmati de posesorii de Nissan (69,9%) si Mitsubishi 68,7%).
La capitolul nivelului de satisfactie privind costurile de intretinere, Daewoo este pe prima pozitie, cu 55,9%. Pe urmatoarele doua locuri se claseaza Skoda (50%) si Opel (49,1%).
Totodata, modalitatea de tranzactionare preferata este cea prin intermediul internetului, respectiv a site-urilor specializate, pretul si starea tehnica fiind principalii factori in luarea deciziei de cumparare.