Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Rabla 2013 se lanseaza. Au aparut primele plangeri privind numarul mic al tichetelor

Rabla 2013 se lanseaza. Au aparut primele plangeri privind numarul mic al tichetelor


Inscrierea cetatenilor, firmelor si institutiilor in Programul "Rabla" incepe luni, un sfert din cele 17.000 de tichete destinate persoanelor fizice fiind distribuite colectorilor validati intr-o prima etapa, astfel ca la mai multe puncte de colectare se regasesc in prezent si sub 10 tichete.

Pentru Programul "Rabla" 2013 au fost alocate 20.000 de vouchere de 6.500 de lei, valoarea acestora crescand de la 3.800 de lei, cat a fost in anii precedenti. Pe de alta parte, numarul tichetelor a scazut la 20.000 (dintre care 17.000 sunt pentru persoanele fizice si 3.000 pentru firme si institutii publice), fata de 45.000 in 2012, 120.000 in 2011 si 190.000 in 2010.

Persoanele fizice care doresc sa beneficieze de valoarea voucher-ului obtinut la casarea autovehiculului mai vechi de 10 ani se pot inscrie de luni la unul din colectorii validati in program, a caror lista se regaseste pe site-ul Administratiei Fondului pentru Mediu (AFM), in timp ce firmele si institutiile publice interesate se inscriu, tot de luni, direct la AFM, institutia care gestioneaza Programul "Rabla".

Distribuirea tichetelor la colectorii validati a fost gandita, spre deosebire de anii precedenti, in functie de numarul masinilor mai vechi de 10 ani din parcurile auto judetene, conform statisticilor realizate de Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Permiselor.

Cum au fost impartite tichetele

In prima etapa, au fost distribuite 25 la suta din cele 17.000 de tichete, respectandu-se acest principiu. Astfel, cele mai multe tichete - 549 - au fost distribuite in Bucuresti, iar cele mai putine - 36 - in judetul Calarasi. Judetele fruntase la repartizare sunt Cluj si Teleorman, unde au fost distribuite cate 180 de tichete.

Pe de alta parte, distribuirea voucherelor s-a facut in mod egal intre punctele de lucru apartinand colectorilor validati din judetul respectiv, fiind interzise atat transferul si schimbul de tichete distribuite de catre AFM intre colectorii validati, cat si transferul si schimbul de tichete intre punctele de lucru apartinand aceluiasi colector validat, fara acordul prealabil al AFM.

Astfel, la un punct de lucru din Capitala se regasesc 61 de tichete, in timp ce la unul din Valcea se regasesc cinci. Cele mai multe tichete - 74 - au fost distribuite la un punct de colectare din Olt, acesta fiind insa singurul din judet.

Distribuirea tichetelor pe puncte de lucru in fiecare judet este disponibila pe site-ul AFM.

Simbata, societatea Remat Cluj, care detine patru puncte de lucru in judet, s-a plans ca a primit doar 40 de vouchere pentru programul "Rabla", numarul fiind considerat "revoltator de mic, o bataie de joc", in conditiile in care in anii trecuti primea circa 1.800.

Si colectorii din Suceava au apreciat ca nu vor acoperi nici cinci la suta din solicitari, in conditiile in care in acest judet au fost distribuite 135 de tichete catre 11 societati, cu 15 puncte de colectare, rezultand noua tichete la fiecare punct de lucru.

Colectorii pot obtine suplimentar maxim 200 de tichete

AFM aminteste intr-un comunicat, ca, in situatia in care colectorii epuizeaza stocul de tichete primit initial, pot depune o cerere de suplimentare la institutie, putand obtine cel mult 200 de tichete la fiecare cerere. Distribuirea tichetelor solicitate se face din stocul disponibil la nivel national pentru persoanele fizice, pana la epuizarea acestuia.

Tichetele distribuite colectorilor si neeliberate in termen de cel mult 30 de zile lucratoare de la data distribuirii se restituie la AFM pentru redistribuire, mai spun reprezentantii institutiei, atragand atentia asupra faptului ca, in cazul nerestituirii, AFM anuleaza tichetele si exclude din program colectorul.

Totodata, AFM precizeaza ca toti colectorii acceptati in program indeplinesc conditiile de eligibilitate, respectiv din Certificatul constatator emis de ORC rezulta ca au ca obiect de activitate colectarea/ tratatrea VSU si detin autorizatiile necesare in acest sens, acest lucru putand fi verificat pe site-ul ANPM.

Anterior, AFM anuntase ca va emite 20.000 de tichete, dintre care 17.000 pentru persoane fizice si juridice si 3.000 pentru institutiile publice, ulterior, dat fiind numarul mare de solicitari de la cetateni, hotarandu-se ca cele 17.000 de tichete sa fie numai pentru persoane fizice.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Mediafax
Articol citit de 1243 ori