Importurile de automobile rulate au crescut de peste dou? ori in Romania dup? modificarea taxei auto, iar cele de ma?ini foarte vechi, de peste 10 ani, ?i-au majorat ponderea de ?ase ori, conform datelor prezentate de vicepre?edintele Asocia?iei Produc?torilor ?i Importatorilor de Automobile, Brent Valmar.
In primele noua luni din 2008, importurile de masini second-hand au
fost de 168.339 unitati, fata de 84.789 in perioada similara a anului
2007, iar in trimestrul trei al anului in curs importurile au explodat
comparativ cu primul semestru sau cu aceeasi perioada a anului trecut.
Mai ingrijorator este ca ponderea masinilor mai vechi de 10 ani in
aceste importuri a crescut de la 7% in primele sase luni la
42 % in trimestrul trei, in timp ce ponderea masinilor cu vechime
mai mica de patru ani a scazut de la 29 % la 17 % iar a
celor intre 4 si 10 ani a scazut de la 64 % la 41 %,
considera importatorii.
Cele mai multe masini second-hand provin din Germania - 68,6 %,
Franta - 5,16 %, Italia - 4,54 %, dar au fost importate
masini uzate si din Ungaria - 0,67 %.
In aceeasi perioada vanzarile de autoturisme noi au suferit un usor
recul, de 2,6 la suta, de la 228.877 unitati la 222.997 unitati.
Evolutia pietei auto a fost afectata de importurile de masini
second-hand, care au napadit piata romaneasca in acest an, a declarat
premierul Calin Popescu Tariceanu. Primul ministru a mai spus ca Romania nu merita sa devina cimitirul de
masini al Europei, chiar daca pentru statele occidentale acest lucru
este extraordinar, pentru ca industria auto de acolo are tot interesul
sa se debaraseze de masinile vechi.