Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

40 de miliarde de euro pentru industria auto europeana

40 de miliarde de euro pentru industria auto europeana

Industria auto europeana are nevoie de imprumuturi cu dobanda redusa in valoare de circa 40 miliarde euro pentru a putea crea masini ecologice, care sa corespunda cerintelor europene in materie de emisii de CO2, a declarat presedintele Asociatiei Producatorilor Auto Europeni (ACEA), Christian Streiff.

Seful

ACEA a aratat ca actuala criza financiara si economica a determinat

deja diminuarea cererii de autovehicule pana la cel mai scazut nivel

din ultimii zece ani, facand tot mai dificil pentru industria auto

europeana sa atinga obiectivele impuse de UE de reducere cu 18 %

a emisiilor de CO2, pana la nivelul de 130 grame pe kilometru, pana in

2012.

"Trebuie sa facem investitii masive pentru a putea trece la vehiculele

ecologice si pentru a implementa noile norme cerute de UE - Euro 5,

Euro 6, sisteme electronice de control etc. -, iar in actualul context

este foarte greu sa obtinem acces la finantare", a spus Streiff, care

este si sef al concernului francez PGA Peugeot Citroen.

Comisarul Verheugen a sustinut ideea acordarii de credite cu dobanzi

reduse pentru industria auto europeana de la Banca Europeana pentru

Investitii (BEI). "Trebuie sa ne asiguram ca efortul suplimentar pe

care il depun producatorii auto pentru a reduce nivelul emisiilor nu

este compensat prin subventii, ci ca acestia au posibilitatea de a avea

acces adecvat la credite", a spus Verheugen.

Presedintele francez Nicolas Sarkozy a propus acordarea unor subventii

industriei auto europene similare ajutorului in valoare de 25 miliarde

dolari acordat de guvernul american celor mai mari trei producatori

auto ai tarii. Aceasta masura a fost insa primita cu reticenta de unele

state membre.

In schimb, varianta acordarii de imprumuturi cu dobanzi reduse de la

BEI se bucura de mai mult sprijin din partea Comisiei si a statelor

membre, a dat asigurari Verheugen.

Decizia finala privind volumul total al unui astfel de credit si

calendarul acordarii/rambursarii imprumutului apartine statelor membre

UE, ele fiind actionare ale BEI.

Pe langa finantare la dobanzi reduse, Streiff a mai sugerat si

guvernelor sa ia masuri pentru stimularea cererii, prin reinnoirea

periodica a parcului auto, si a cerut Comisiei Europene ca

reglementarile referitoare la industria auto pe care le impune sa fie "coerente, predictibile si rentabile".

Comisarul Verheugen a propus coordonarea la nivelul tuturor statelor

membre UE a primelor de casare acordate pentru autoturismele vechi ,

pentru a se impiedica "turismul cu masini vechi", precum si acordarea

de reduceri fiscale pentru achizitionarea de autovehicule nepoluante.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1277 ori