Rolls-Royce Holdings, companie cunoscuta in principal pentru motoare de avion, dezvolta un vas maritim cu propulsie pe baza de panze si bio-metan, in contextul noilor reglementari privind emisiile poluante, care forteaza transportatorii sa opteze pentru carburanti mai costisitori.
Rolls-Royce considera ca modificarea conditiilor din industria transporturilor maritime va facilita inceputul unei noi ere a vasului cu panze, transmite Bloomberg.
Compania britanica anticipeaza o noua paradigma in domeniul navelor cargo, cu un design mai hidrodinamic si sisteme de propulsie hibrida.
Astfel, Rolls lucreaza la dezvoltarea unei nave capabile sa transporte 4.500 de tone, impinsa de o panza cu inaltimea de peste 50 de metri si motoare pe bio-metan.
"Suntem la inceputurile tranzitiei catre o noua era", a declarat Oskar Levander, vicepresedinte pentru inovatie la divizia maritima a Rolls-Royce, care anticipeaza ca industria va merge spre combustibili alternativi, gaz natural lichefiat si sisteme de propulsie eoliana de inalta complexitate.
Primele proiecte de ambarcatiuni cu propulsie hibrida dateaza de acum 150 de ani, cand panzele au fost inlocuite de motorul cu aburi.