Inmatricul?rile de autoturisme noi din Romania au sc?zut cu 8,6% anul trecut, la 285.504 unit??i, in timp ce inregistr?rile de ma?ini rulate au urcat cu 151,4%, la un nivel record de 310.885 ma?ini.
In 2007 au intrat in
circulatie semnificativ mai multe masini noi (312.533 unitati) decat
rulate (123.622 autoturisme), dar anul trecut cele second-hand au fost
cu peste 25.000 de unitati deasupra modelelor noi, potrivit datelor
Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor
(DRPCIV) din Ministerul Internelor si Reformei Administrative (MIRA)
In decembrie 2008, inmatricularile de masini noi au cazut cu 21,9%,
de la 24.148 autoturisme in ultima luna din 2007 la 18.854 unitati in
luna corespunzatoare a anului trecut.
Pe de alta parte, inregistrarile de masini rulate de import au
crescut in decembrie 2008 de aproape sase ori (471%) fata de aceeasi
luna din 2007, de la 9.573 unitati la 54.712 automobile. Din aceste date rezulta ca, in decembrie, noile intrari in
circulatie ale automobilelor second-hand au depasit de aproape trei ori
inmatricularile de masini noi.
De asemenea, informatiile DRPCIV arata ca anul trecut numarul total
al inmatricularilor de autoturisme - noi si rulate - a crescut cu 36,7%
fata de 2007, de la 436.155 unitati la 596.389 masini, avans dat
exclusiv de masinile second-hand, intrucat piata celor noi a scazut.
Inmatricularile de autoturisme rulate au inceput sa creasca notabil dupa ce la 1 iulie 2008 a fost redusa semnificativ taxa auto pentru masinile second-hand, in timp ce cuantumul pentru cele noi a crescut usor.
Pentru a combate importurile masive de automobile rulate si invocand
protectia mediului, guvernul Tariceanu a decis sa tripleze taxa auto
pentru masinile folosite incepand cu 15 decembrie 2008.
Tot atunci a
fost triplata si taxa pe poluare pentru autovehiculele noi Euro 4 care
au motoare de peste 2 litri, fiind exceptate, in schimb, masinile noi
cu motoare mai mici de 2 litri, cele Euro 5, cu propulsoare electrice
sau hibride.