Potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), vanzarile de autoturisme noi in prima luna din 2006 au fost de aproape 15.000 de autoturisme, in crestere cu aproape 20 la suta fata de aceeasi perioada a anului trecut.Pe primul loc la vanzari se situeaza Dacia, care a vandut peste 6.247 de unitati, avand o cota de peste 41 la suta.
Podiumul este completat de Skoda, care a vandut 1.358 de unitati cu o cota de piata de 9 la suta, iar pe locul al treilea s-a clasat Renault cu 1.121 de unitati, avand o cota de piata de 7,5 la suta.
Pe segmentul marcilor de import, pe primele pozitii raman Skoda, Renault, Volkswagen cu 932 de unitati, Peugeot cu 749 de unitati vandut si Opel cu vanzari de 621 de unitati.
Cel mai vandut model de import este in continuare Renault Clio cu 636 de unitati comercializate. Pozitia secunda este ocupata de Skoda Octavia Tour cu vanzari de 608 unitati, iar Renault Megane completeaza primele trei locuri cu 400 de unitati vandute.
Clientii s-au orientat mai mult catre masinile echipate cu motoare diesel. Daca in ianuarie 2005, ponderea autotursimelor cu motoare pe benzina era de 25 la suta, in prima luna a acestui an aproape jumatate dintre masinile noi au fost dotate cu motoare diesel.
In cazul autoturismelor de import, pondere autotursimelor cu motoare diesel s-a redus usor, de la aproape 60 la suta la 54,2 la suta.
Anul trecut s-a vandut un autoturism nou la fiecare 100 de locuitori, ceea ce ne plaseaza mai aproape de nivelele din alte tari din regiune (Ungaria- un autoturism nou la 54 de locuitori, Cehia - o masina noua la 78 de locuitori).
BANII NOSTRI - COTIDIAN ONLINE DE FINANTE SI AFACERI