Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Banatu-i fruncea la masini rulate aduse din Vest. Doar Capitala mai cumpara masini noi

Banatu-i fruncea la masini rulate aduse din Vest. Doar Capitala mai cumpara masini noi

In timp ce piata auto din Bucuresti si Ilfov este „dominata" de masini noi, cei din Transilvania aleg in continuare sa cumpere mai multe masini second-hand importate din Vest.

Capitala, care detine aproape jumatate din parcul auto national, continua sa fie motorul de crestere al pietei auto, alaturi de judetul Ilfov, in contextul in care in Bucuresti si imprejurimi se inregistreaza si cel mai mare venit mediu, potrivit unei analize a ZF.

Astfel, in Bucuresti s-au inmatriculat anul trecut de peste cinci ori mai multe masini noi decat second-hand anul trecut si de peste patru ori in prima jumatate a anului.

In Ilfov inmatricularile de autoturisme noi au fost anul trecut de doua ori mai mari decat cele second, pondere care s-a mentinut si in prima jumatate a acestui an. In timp ce Capitala se mentine lider in ceea ce priveste vanzarile de masini, judetele cu venituri mari din Transilvania prefera cu precadere masinile second-hand importate din Europa de Vest.

Arges si Constanta, desi au „rezistat" in fata „invaziei" de masini second-hand in 2008, in prima jumatate a acestui an si in acestea inmatricularile autoturismelor la mana a doua le-au depasit pe cele noi.

In afara de Bucuresti si Ilfov, singurul judet in care in 2009 inmatricularile de masini noi au fost peste cele de second-hand a fost Calarasi. Aici s-au inregistrat 346 de autoturisme noi si 327 la mana a doua.

O masina noua la patru vechi in Cluj

In judetul Cluj, cel de-al treilea judet in functie de veniturile estimate pe 2009, situatia se schimba cu 180 de grade. Daca in 2008 s-au inmatriculat 15.794 de masini second-hand si aproape 7.000 noi, in prima jumatate a acestui an s-au inregistrat de peste patru ori mai multe autoturisme la mana a doua.

Aceeasi situatie se repeta si in judetele Timis si Sibiu, in timp ce in Gorj raportul dintre masinile noi si cele second-hand se reduce 1 la 3 in 2009. In Dolj, in 2008, s-au inmatriculat 5.326 de masini noi si 6.896 la mana a doua. In prima parte a lui 2009 diferenta s-a accentuat in favoarea celor la mana a doua care au atins un nivel de 2.547 de masini, in timp ce autoturismele noi au coborat la 1.099 de unitati.

In acelasi timp, piata autoturismelor second-hand a inregistrat o crestere „exploziva" incepand cu luna iulie a anului trecut, odata cu modificarea taxei de prima inmatriculare si intrarea in vigoare a taxei de poluare.

In ciuda cresterii salariale si a veniturilor peste medie, judetele din partea de vest a tarii nu s-au „reprofilat" pe masini noi, chiar daca retelele de dealeri s-au extins agresiv.

In Banat, investitorii se orienteaza catre service-uri

Explicatia este simpla deoarece partea de vest a tarii este mai aproape de zona de provenienta a masinilor second-hand.

„Era de asteptat ca in aceasta zona masinile second-hand importate sa le depaseasca pe cele noi. Daca se merge prin vestul tarii, se pot observa usor numarul mai ridicat de parcuri de masini second-hand", a spus Marius Carp, fostul director al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile si analist al pietei auto.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1848 ori
Citeste mai multe desprebucuresti cluj masini rulate