Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Renault accelereaza in cursa masinilor ieftine

Renault accelereaza in cursa masinilor ieftine
Presiunile la care sunt supusi cei mai importanti producatori auto se acumuleaza.Companiile trebuie sa fie tot timpul atente la industriile auto care se dezvolta rapid in India si China.

Si cum modificarile climei sunt in centrul atentiei, cererea pentru masini ecologice si mai putin poluante se intensifica. Analistii anticipeaza ca un val de masini ieftine produse in serie se va indrepta in urmatorii ani spre Europa si America de Nord.
Dar un producator auto renumit a anticipat tendinta si a conceput propriul model la pret scazut pentru a incerca sa concureze cu vehiculele mai ieftine.

Marea lovitura

Legaturile dintre Renault si Dacia dateaza de acum patruzeci de ani, iar masinile erau produse la fabrica Dacia sub licenta pana cand compania franceza a preluat controlul in 1999.
Cand a inceput sa produca noul model, limuzina cu patru usi Logan, acesta era destinat doar pietei locale.
Dar Renault a fost uimita atunci cand masina s-a dovedit un mare succes in Franta si Germania, ajutata de pretul de 5 000 de lire sterline.
Renault are planuri mari pentru Dacia, producatorul roman pe care vrea sa il transforme intr-un concurent global.
Compania a identificat o noua piata - soferii care nu au cumparat niciodata sau au cumparat foarte rar o masina noua si care se multumesc de obicei cu una la mana a doua.
in ultimele saptamani a fost lansata versiunea Logan break, care poate transporta pana la sapte pasageri.
Pretul de vanzare este de aproximativ 6 000 de lire sterline si a fost intocmita deja o lista de asteptare pentru clientii francezi si germani. Are doar dotarile standard iar interiorul este clasic.
Dar masinile vin cu airbaguri si sisteme avansate de franare corespunzatoare regulilor UE de siguranta.

In mare secret

Fabrica Dacia are aproape 11 000 de angajati, multi dintre acestia fiind inalt-calificati.
Procesul de productie este simplu si nu necesita o tehnologie inalta, iar rezultatul variaza de la 200 000 de masini in 2006 la o productie planificata de 350 000 in 2008.
Cheia costurilor mai scazute consta, pur si simplu, in salarii mai scazute.
Un lucrator roman din domeniu va duce acasa echivalentul a 170 de lire sterline pe luna - o optime din cat castiga lucratorul francez.
Incurajata de succes, compania a planificat in mare secret inca trei modele noi la fabrica. Secretul este atat de bine pastrat incat nu am avut voie in zona de asamblare.
Renault a luat-o cu un pas inaintea rivalilor sai, dar acestia incearca sa recupereze.
Toyota a afirmat ca desfasoara un studiu detaliat asupra potentialului pietei auto a masinilor ieftine.
Dar la orizont apar China si India - producatorii lor auto se pregatesc pentru o promovare intensa in America de Nord si Europa.
Rob Golding, un analist independent, a declarat ca aceasta poate fi o amenintare la adresa industriei auto de mare volum a Europei.
"Amenintarea importurilor din India si China este foarte evidenta," a spus acesta.
"Felul in care acei producatori care se simt amenintati se protejeaza duce la ieftinirea produsului."Ceea ce inseamna vesti bune pentru consumatori, dar posibile vesti proaste pentru fabricanti. Renault este un producator care spera sa poata adopta politica reducerii costurilor si sa scoata si bani din asta.


Rador



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1074 ori