Fiori cu dotari minime

Miercuri, 27 Iunie 2007, ora 12:54
1478 citiri

FINANCIAL TIMES (Marea Britanie), 27 iunie 2007 - Spotul TV, realizat in stilul unui film de actiune, este facut sa-ti accelereze pulsul. O tanara cu parul in vant coboara cu un elicopter deasupra unui camion care transporta o masina. Aceasta inspecteaza aprobator caroseria si scaunele mari din spate inainte de a sari pe bord si a o cobori de pe camion. "Cea mai rapida si incapatoare masina a Indiei," precizeaza sloganul, in timp ce tanara accelereaza.

Masina care a inspirat aceasta dovada de indrazneala nu este o masina germana luxoasa de import, ci un simplu Logan. Producatorul francez Renault a lansat in aprilie in India modelul low-cost pentru pietele emergente, la un pret care porneste de la 10 000 de dolari.

Desi putini ar descrie Loganul ca stilat si palpitant, Renault a vandut la nivel mondial, de la lansarea din Romania din 2004, peste o jumatate de milion de masini low-cost, care s-au dispensat de multe aspecte de design si dispozitive comune altor vehicule. De la debutul pe piata indiana masina, construita acolo printr-un parteneriat cu producatorul din Bombay Mahindra & Mahindra, peste 20 000 de persoane au testat-o iar Renault a vandut aproape 2 800 de exemplare.

Produsul cel mai popular in industria globala a automobilelor de astazi nu este un coupe sport sau un hibrid cu consum mic de carburanti, ci masina cu dotari minime. Desi Loganul este probabil cea mai cunoscuta noutate in segmentul low-cost, producatorii se grabesc sa realizeze automobile la mai putin de jumatate din pretul sau pentru a le vinde milioane de utilizatori noi din economiile emergente precum India, China, Rusia si Brazilia.

Producatoriiofera dotari minime pe unul dintre cele mai dinamice segmente ale industriei auto

Fabricantii cu renume trebuie sa ocupe acum pozitii solide daca nu vor sa cedeze teritoriul low-cost unor producatori locali in ascensiune precum Tata Motors din India si Chery Automobile din China. "Fiecare companie va gasi o solutie," afirma Mohit Arora, manager la compania de consultanta JD Power din Singapore. "intregul concept este palpitant si toata lumea vrea sa aiba parte de castiguri."

La fel cum liniile aeriene cu buget redus au transformat calatoriile cu avionul, asa si piata tot mai mare a masinilor ieftine promite sa revolutioneze industria, oferind prima masina pentru milioane de persoane. Producatorii sunt deja obligati sa atinga un nou prag redus al costurilor de dezvoltare, productie si materiale si sa ofere clientilor de pretutindeni o valoare sporita.

18 milioane de masini din segmentul low-cost vandute pana in 2012

Aceasta tendinta accelereaza si o modificare pe termen lung a capacitatii de productie de la statele bogate, cu traditie, la state low-cost precum India. Un studiu recent realizat de Roland Berger Strategy Consultants a prezis ca pana in 2012 vor fi vandute anual 18 milioane de masini la un pret mai mic de 10 000 de euro. Asta inseamna cu 4 milioane mai mult decat astazi, sugerand ca cresterea segmentului low-cost va depasi cresterea totala a industriei.

Producatorii spera sa-i atraga pe clientii care fac prima achizitie si sa-i pastreze pe masura ce trec la masini mai scumpe. Renault prezinta Loganul alaturi de modelele la pret normal in majoritatea celor 50 de state unde este vanduta masina. Masinile ieftine castiga teren si in randul clientilor instariti din Europa, unde Renault vinde mai mult de 1/5 din exemplarele Logan.

Pentru Renault, la fel ca pentru alti fabricanti cu vanzari mici in Europa, castigarea unor clienti de peste hotare este o problema vitala. Anul trecut a vandut in Europa cu 8,8% mai putine masini decat in 2005, dar compania si partenerul sau Nissan au inregistrat cresteri ale vanzarilor de 22,5% in China, 33,6% in Columbia si 96,9% in Rusia. Cea mai mare parte a cresterii se datoreaza Loganului.

Companiei Renault ii place sa se laude cu succesul masinii intr-un moment in care vanzarile celorlalte modele stagneaza. Totusi, Loganul se vinde la profituri marginale mai reduse decat celelalte modele, subliniind cum stau lucrurile defapt in economia segmentului low-cost. Renault a incercat sa compenseze prin sporirea volumului vanzarii. Produce masina in Rusia, Maroc, Columbia, India, Brazilia si Iran, precum si in Romania.

Bloombiz

(Sursa: Rador)

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...