Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum vrea Skoda sa puna stapanire pe Europa

Cum vrea Skoda sa puna stapanire pe Europa


Skoda vrea ca Europa sa devina locul in care afacerile sale sa fie cele mai profitabile, a anuntat CEO-ul companiei, in contextul in care majoritatea competitorilor se chinuie sa ramana pe linia de plutire.

Winfried Vahland a declarat pentru Financial Times ca Skoda este o companie care lucreaza cu volume mari, iar asta vrea sa faca si in Europa.

"Skoda are potentialul de a deveni brandul cu cea mai rapida crestere din Europa," a declarat acesta.

In ciuda climatului economic incert, Skoda ar putea sa atinga telul de vanzari de 1,5 milioane de masini la nivel global inainte de 2018, cum se estimase initial in cadrul unui plan mai larg al Volkswagen de a detrona Toyota in topul celor mai mari retaileri de masini.

Planul companiei este de a atrage cumparatori tineri, aflati la prima achizitie de masina cu automobile precum Citigo, varianta low-cost a Volkswagen Up, ce va fi dezvaluita la show-ul auto de la Geneva.

In urma succesului inregistrat de Skoda Yeti, Vahland sustine ca Skoda doreste sa creeze si un SUV de marimi mai mari.

Brandul ceh al Volkswagen a devenit in timp un model solid de business, oferind masini utile la un pret bun, precum modelele Octavia, Fabia sau Yeti.

Skoda este insa pe cale sa creeze o franciza globala, castigand dragostea unor noi cumparatori din Rusia, India si china, unde clientii prefera masinile spatioase, majoritatea avand soferi personali.

In timp ce alti producatori de masini din Europa ofera reduceri pentru a-si vinde masinile, Skoda are liste de asteptare pentru modelele Octavia si Yeti, vanzarile companiei inregistrand o crestere de 15% in 2011, pana la 879.200 de masini vandute.

Masinile cu pret mic se vand bine in conditiile unei economii volatile, inclusiv sud coreeni de la Kia Motors si americanii de la Chevrolet raportand vanzari record pentru modelele low-cost.

Skoda, comparata cu Dacia

Nici modelele Dacia ale Renault Romania nu se vand prost, iar cota de piata a acestora in tarile aflate in dezvoltare este in crestere. Producatorul mioritic va dezvalui la show-ul auto de la Geneva modelul Lodgy, un vehicul de familie cu pret redus, ce spera sa fure clientii obisnuiti ai unor masini semnate de Ford sau Citroen.

Masinile cu pret redus si cele high-class, precum BMW sau Audi, sunt cele mai profitabile segmente ale pietii auto.

Skoda a raportat un profit operational in crestere cu 5% pentru 2010 si sustine ca a avut rezultate mai bune in 2011, cifrele urmand sa fie disponibile la finalul lunii martie.

La randul sau, Dacia a inregistrat vanzari peste asteptari, avand o cota de peste 6% in randul brandurilor aflate sub umbrela Renault.

"Masinile din gama de intrare sunt cele mai profitabile in industria de azi", declara Carlos Ghosn, director al Renault. Cu toate ca masinile intra la aceeasi categorie de pret, Skoda uraste cuvantul "ieftin" si refuza orice comparatie directa intre masinile sale si Dacia.

"Masinile Skoda au o valoare buna iar cele Dacia sunt foarte ieftine", considera Christoph Sturmer, analist al IHS Global Insight.

Cu toate acestea, brandurile profitabile ale Volkswagen si Renault merita sa fie comparate intr-un moment in care se pare ca industria auto europeana sa indreapta catre o serioasa criza.

Dacia refuza insa sa ofere reduceri de pret - o raritate in industria auto - deoarece preturile sunt deja foarte scazute. Atat Skoda, cat si Dacia au lant de aprovizionare scurt si un cost redus al fortei de munca. In timp ce Skoda are baza in Mlada Boleslav, langa Praga, Dacia produce Logan-ul in Romania, dar si in alte sapte tari emergente.

Ambii producatori evita sa produca vehicule de nisa, precum decapotabilele, segmente unde ar putea pierde bani. Renault a decis sa elimine toate caracteristicile care nu sunt imperios necesare in masinile ieftine.

Spre exemplu, in loc sa ofere un sistem de aer conditionat care sa obtina o anumita temperatura, masinile Dacia au, pur si simplu, un buton on/off. Nici Skoda nu ofera cele mai noi tehnologii, ci le include in masinile sale atunci cand preturile scad.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2237 ori