Vanzarile de vehicule electrice s-au dublat in fiecare an in Europa, incepand din 2010 cand s-au comercializat pentru prima data, ajungand in 2013 la 50.000 de unitati, arata un raport al Fundatiei Europene pentru Transport si Mediu (T&E), citat de Fundatia Terra Mileniul III pe propria pagina de
Cele 50.000 de masini electrice comercializate in trei ani reprezinta echivalentul a 0,4% din totalul vanzarilor de automobile in Uniunea Europeana /UE/, precizeaza Agerpres.
Primele trei cel mai bine vandute modele, in 2013, au fost nou-intratele pe piata Renault Zoe, Mitsubishi Outlander si Volvo V60 Plug-in. In schimb, vanzarile modelelor mai populare in 2012 (Opel Ampera si Peugeot Citroen iOn/C-zero) au scazut in mod semnificativ.
'Vehiculele electrice pot juca un rol important in trecerea la o mobilitate durabila, iar cresterea vanzarilor din acest domeniu este motivata de nevoia producatorilor de automobile de a inova pentru a satisface reglementarile in materie de CO2 din Uniunea Europeana', declara Greg Archer, reprezentant T&E.
Raportul arata ca vanzarile de masini electrice din Europa reprezinta aproximativ un sfert dintre vanzarile globale, cele din California fiind cele mai ridicate din lume, datorita unei cerinte obligatorii, ce prevede ca producatorii de automobile sa furnizeze un volum mic de vehicule electrice pe piata.
Potrivit sursei citate, masinile sunt responsabile pentru 15% din emisiile totale de CO2 din Europa si sunt cea mai mare sursa de emisii din sectorul transporturilor. Reglementarile obligatorii ale UE cu privire la emisiile de carbon solicita producatorilor de automobile sa limiteze emisiile pentru fiecare masina la un maximum de 130 grame de CO2/km, pana in 2015, si 95 g CO2/km pana in 2021.