Revolutia masinilor electrice: Vor costa mai putin si bateria le va tine de doua ori mai mult

Miercuri, 25 Martie 2015, ora 13:20
3766 citiri
Revolutia masinilor electrice: Vor costa mai putin si bateria le va tine de doua ori mai mult
Foto: Autonews

Producatorii auto din toata lumea pregatesc o generatie noua de masini electrice, care vor avea o autonomie de doua ori mai mare decat Nissan Leaf si vor costa de trei ori mai putin decat o Tesla S.

Cei mai importanti jucatori care ameninta suprematia Tesla Motors sunt Ford, General Motors, Volkswagen si Nissan, care dezvolta proiecte pentru masini electrice cu autonomie de peste 320 de kilometri intre incarcari, informeaza Reuters.

Producatorii vor sa profite de noile descoperiri tehnologice, cum ar fi bateriile LG Chem, care ar putea sa ofere masinilor electrice produse in serii mari sansa de a se pozitiona in acelasi rand cu produsele de top Tesla.

Inca trei ani de asteptare

Orizontul pentru lansarea unor modele de masini electrice ieftine cu autonomie crescuta este de doi, maxim trei ani, dupa cum sustin companiile auto.

O autonomie de peste 320 de kilometri inseamna de doua ori mai mult decat poate oferi in prezent Nissan Leaf, cea mai vanduta masina electrica din Europa, al carei pret mediu este de 30.000 de euro.

In prezent, doar Tesla S poate asigura parcurgerea unei distante de 427 de kilometri fara incarcare. Modelul costa insa 81.000 de dolari, fara taxe, deci europenii trebuie sa plateasca peste 100.000 de euro pentru un astfel de model.

Cele mai multe modele electrice de pe piata auto ofera o autonomie de doar 120-130 de kilometri, fiind preferate de cumparatori doar pentru deplasarile frecvente in mediul urban.

Teama de "pana prostrului"

De altfel, autonomia limitata oferita de aceste modele a declansat si o anxietate in randul cosumatorilor, care se tem de "pana prostului" in cazul masinilor electrice, constata dealerii auto.

Este si motivul pentru care, in Statele Unite, din totalul de 16,5 milioane de vehicule noi vandute anul trecut, doar 67.700 modele au fost electrice.

Producatorii auto prezenti pe piata americana se straduiesc din rasputeri sa ofere modele electrice performante pana in 2018.

Acesta este termenul pe care California si alte opt state americane l-au impus companiilor pentru a creste vanzarea de vehicule cu emisii zero si punctul critic in care noile normative de mediu ale guvernului federal intra in vigoare pentru parcul auto din Statele Unite.

Pana in prezent, niciunul dintre cei patru producatori auto mentionati nu au dorit sa comenteze pe aceasta tema.

Totul sta in baterie

Managerul general al Tesla, Elon Musk, considera ca o autonomie minima de 320 de kilometri este pragul de la care nelinistea soferilor ca pot ramane fara alimentare incepe sa se disipeze.

"Autonomia ideala in ochii cumparatorilor este de 400-500 de kilometri si la acest nivel trebuie sa ajungem", sustine Musk.

Compania sa a anuntat ca este gata sa lanseze Tesla Model 3, o varianta mai ieftina, cu un pret aproximativ de 35.000 de dolari. Productia va incepe abia in a doua jumatate a lui 2017.

Pana atunci, GM se arata gata sa lanseze Chevrolet Bolt, in vara anului viitor. Masina este alimentata de noile baterii litiu-ion dezvoltate de LG Chem, companie care asigura pachetul de acumulatori intalnit si pe hibridul Chevrolet Volt.

Noile baterii LG sunt considerate a fi mult mai performante, avand o putere mai mare de inmagazinare a energiei gratie materialelor folosite, designului si substantelor chimice continute.

"Mai multi factori analizati de noi indica faptul ca aceste baterii pot asigura o autonomie de 320 de kilometri pe un automobil de 30.000 de dolari.

Am purtat diverse discutii cu reprezentantii din industria auto pentru a stabili clar spre ce trebuie sa ne indreptam in viitor", explica Prabhakar Patil, directorul LG Chem.

Avalansa de electrice

LG Chem asigura si sistemul de acumulatori standard introdus pe Focus-ul electric produs de Ford si este posibil sa ofere baterii superioare pentru o noua masina electrica pe care producatorul american vrea sa o lanseze intre 2018-2019.

In prezent, Ford Focus electric are o autonomie de doar 125 km, urmatorul automobil electric al companiei fiind conceput pentru o distanta strabatuta fara reincarcari cu 200 de kilometri mai lunga.

Nissan si Volkswagen au la randul lor in proiect o serie de masini electrice care sa ia cu asalt piata incepand cu 2018. Nissan va puncta cu o noua generatie Leaf, un model care s-a dovedit de succes pe piata americana, europeana si in Norvegia.

Pentru moment, nu este clar daca producatorul auto va apela tot la varianta bateriilor cu autonomie mare aflate in lucru la LG Chem.

VW merge tot pe o linie dinastica in randul produselor electrice, 2018 fiind anul in care ar urma sa apara succesorul lui e-Golf, vehiculul electric lansat anul acesta de compania germana, care, pentru moment, ofera o autonomie de 132 de kilometri.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

În contra curentului european, românii s-au îndreptat în 2024 către mașinile diesel: Înmatriculările au crescut cu peste 31%
În contra curentului european, românii s-au îndreptat în 2024 către mașinile diesel: Înmatriculările au crescut cu peste 31%
În timp ce la nivelul pieței auto europene înmatriculările de autoturisme diesel au înregistrat declinuri anuale de 10,6% în primul trimestru și de 18,5% în luna martie 2024, în România...
Google oferă acces gratuit la unele dintre cele mai avansate instrumente de editare foto
Google oferă acces gratuit la unele dintre cele mai avansate instrumente de editare foto
Google a anunțat că va oferi acces gratuit la unele dintre cele mai avansate instrumente de editare foto din Google Photos, care anterior erau disponibile doar contra cost. Începând cu luna...
#autonomie masini electrice, #generatie noua masini electrice, #acumulatori masini electrice , #Masini electrice