Ministrul transporturilor din Marea Britanie, John Hayes, ar dori ca posesorii de masini electrice din regat sa incarce bateriile acestora dupa un orar bine stabilit, pentru a evita penele de curent generate de suprasolicitarea retelei.
Automobilele electrice au ajuns sa fie o adevarata bataie de cap pentru oficialii de la Londra, dupa ce numarul noilor inmatriculari a demonstrat ca acestea sunt preferate masinilor cu motor conventional, informeaza The Guardian.
"Stim deja ca cererea de vehicule electrice a pus reteaua nationala de electricitate sub presiune. Este o chestiune de importanta critica si lucram deja la rezolvarea problemei.
Este important sa recurgem la un mod de reincarcare inteligent, astfel incat sa adaptam cererea de electricitate si sa folosim adecvat energia din retea", a explicat ministrul Hayes.
In Scotia, spre exemplu, compania SSE, aflata in randul primilor sase furnizori si transportatori de energie electrica, acuza faptul ca toti posesorii de masini electrice incarca acumulatorii acestora imediat dupa iesitrea de la munca, moment din zi cand reteaua este oricum suprasolicitata de consumul casnic de electricitate.
Compania ar dori ca reincarcarea bateriilor vehiculelor electrice sa inceapa abia la cateva ore dupa ce reteua iese din punctul critic, dar in Regatul Unit nu exista un astfel de sistem la cele 10.000 de puncte de reincare rapida existente in prezent.
Stewart Reid, seful departamentului de inovatii din cadrul SSE, se arata chiar speriat de o eventuala explozie a modei masinilor electrice, aceasta necesitand ample investitii in reteaua de transport al energiei.
"Daca masinile electrice vor avea acelasi succes ca vanzari pe care l-a avut iPad, de exemplu, atunci va trebui sa venim cu un program amplu de investitii in modernizarea retelei. Dar macar stim catre ce ne indreptam", a comentat acesta.
In acelasi timp, reprezentantii Asociatiei Retelelor de Energie, desi se arata de acord cu necesitatea investitiilor in modernizarea retelei de distributie a energiei electrice, sustin ca sunt si alte solutii inteligente prin care impactul poate fi redus in mod considerabil.