Marirea si decaderea Maybach. Cum va ajunge istorie masina milionarilor

Sambata, 10 Decembrie 2011, ora 00:00
4678 citiri
Marirea si decaderea Maybach. Cum va ajunge istorie masina milionarilor
Maybach 57S Coupe

Maybach a pierdut lupta cu rivalii sai. Dupa cativa ani in care s-au vandut doar cateva sute de automobile ce poarta acest brand, Daimler, producatorul autoturismului, a decis sa puna cruce pe mormantul Maybach, in 2013.

Maybach va intra in cartile de istorie incepand cu 2013, dupa ce a fost timp de aproape un secol una dintre cele mai iubite masini ale milionarilor din toata lumea.

In 2010, Daimler a reusit sa vanda la nivel mondial doar 157 de astfel de masini. Comparativ, Rolls-Royce a vandut 2.711, iar Bentley a fost achizitionata de 4.763 de clienti din toata lumea.

In Romania, anul trecut, nu s-a gasit nici un client pentru Maybach, iar in 2009 si 2008 au fost inregistrate doar cate o astfel de masina.

Printre numele cunoscute care au intrat in cercul select al posesorilor de Maybach se numara Ion Tiriac, Dan Adamescu, Viorel Catarama, Cornel Penescu si George Becali.

Tot la noi, Rolls-Royce a vandut doua masini anul trecut, niciuna in 2009, dupa ce in anul anterior fusesera inmatriculate 12 automobile. Bentley sta si mai bine, fiind vandute trei autoturisme in 2010, si 38 in 2008 si 2009.

Cum a iesit Maybach din gratiile bogatasilor? In timp ce rivalii, au stiut sa combine continuu luxul si eleganta masinilor clasice cu ultimele inovatii tehnologice, Maybach ramasese cu o oferta de doua modele construite pe o platform tehnica veche de o generatie.

De la glorie la uitare

Maybach s-a nascut in 1919, parintii brandului fiind Wilhelm Maybach si fiul sau. Colaborarea dintre Maybach si Gotlieb Daimler exista deja de cativa ani, cei doi proiectanti de motoare fiind prieteni.

Primul model, Maybach W1, era o masina de test. Maybach W3, lansat in 1921 la Salonul Auto de la Berlin, este considerat ca fiind primul model al companiei. Automobilul avea un motor cu sase cilindrii in linie de 5,7 litri, ce dezvolta 70 CP. Acesta este autoturismul care a deschis perioada de glorie a Maybach.

Productia de automobile a fost intrerupta la inceputul celui de-al Doilea Razboi Mondial, cand Maybach a inceput sa produca tancuri pentru armata Germana.

Dupa razboi, compania nu a mai reluat productia de automobile. In 1960, compania a fost cumparata de Daimler- Benz.

Renasterea Maybach a avut loc abia in 2002, proprietatul dorindu-si sa concureze cu automobilele de lux, precum Rolls-Royce sau Bentley, detinute de BMW, respective Volkswagen.

Astfel, Daimler a scos pe piata modelele 57 si 62, construite pe platform Mercedes S-Klasse.

Cea mai scumpa masina vanduta de Maybach a fost 62 Laudaulet, care ajungea la 900.000 de euro.

Modelele au avut un succes enorm timp de cativa ani, insa faptul ca Daimler a pastrat platforma initiala i-a indepartat pe clientii de lux doritori de cea mai noua tehnologie.

Maybach DSH

Maybach SW 35

Maybach Excelero

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#masini lux, #maybach excelero, #maybach pret, #Daimler Maybach , #Masini de lux