Companiile auto franceze pariaza pe piata masinilor de lux din China

Vineri, 19 Aprilie 2013, ora 18:10
4485 citiri
Companiile auto franceze pariaza pe piata masinilor de lux din China

Producatorii auto germani considera de mult timp China o piata majora, iar rivalii francezi, afectati de vanzarile slabe din Europa, vor sa ii ajunga din urma si se bazeaza pe popularitatea brandurilor de lux din Franta.

Franta este principala destinatie a turistilor chinezi, iar produsele franceze Louis Vuitton, Chanel si Cartier domina lista brandurilor preferate de cumparatorii bogati din China, potrivit Hurun Report Chinese Luxury Consumer Survey 2013, relateaza Automotive News Europe.

Citroen considera dezvoltarea in China o prioritate si va prezenta sambata, la salonul auto de la Shanghai, conceptul Wild Rubis, un model crossover care va fi comercializat pe piata chineza in cadrul gamei de lux DS.

PSA/Peugeot-Citroen anticipeaza ca China va devansa Franta ca principala sa piata pana cel mai devreme in 2015, urmand sa reprezinte 15% din vanzarile sale mondiale de vehicule.

Vanzarile PSA in China au urcat anul trecut cu 0,2%, la 441.512 de unitati, peste estimarile analistilor, conferind grupului o cota de piata de 3,5%.

Renault numeste China "noua sa frontiera" si urmareste o dezvoltare puternica pe aceasta piata. Grupul va deschide o fabrica de masini si motoare in China in colaborare cu partenerul japonez Nissan, in 2014.

Potrivit informatiilor din piata, la aceasta fabrica vor fi construite un SUV si un automobil electric, dar Renault nu a dorit sa comenteze. Renault este inca un jucator minor pe piata Chineza, o cota de 0,2%. Vanzarile de vehicule ale grupului au urcat anul trecut la 24.275 de unitati, de la 5.321 unitati in 2009.

"Citroen, Peugeot si Renault se pozitioneaza ca branduri de lux in China, spre deosebire de Europa unde masinile lor sunt percepute la fel ca Ford, Opel si Fiat", a declarat Ian Fletcher, analist la IHS Automotive.

Italienii au pus si ei ochii pe China

In afara de produsele franceze, chinezii bogati sunt atrasi de brandurile de lux italiene, precum Prada, Gucci si Armani, potrivit sondajului Hurun Research Institute.

In aceste conditii, Fiat mizeaza pe brandul Maserati si Jeep (Chrysler), pentru castigarea cumparatorilor cu venituri mari.

La salonul de la Shanghai, Maserati va lansa Ghibli, un sedan mediu cu patru usi, care va concura cu Audi A6, BMW serie 5 si Mercedes-Benz clasa E.

Jeep intentioneaza sa inceapa productia modelului Cherokee, prezentat luna trecuta la salonul auto de la New York, in termen de 18 luni, la o uzina detinuta de Fiat si Guangzhou Automobile Group, unde mai este fabricat din iunie anul trecut si sedanul compact Fiat Viaggio.

Fiat si Chrysler vor sa ajunga la vanzarea a 300.000 de automobile pe an in China. Anul trecut, vanzarile Fiat-Chrysler au crescut cu 44,8%, la 57.000 de unitati, echivaland cu o cota de piata de 0,3%.

IHS Automotive anticipeaza ca Fiat si Chrysler ar putea vinde anul viitor pe piata chineza circa 200.000 de vehicule.

Nemtii se mentin pe pozitii

Intre timp, producatorii germani nu intentioneaza sa cedeze teren concurentilor francezi si italieni si vor sa faca lansari majore la Shanghai.

BMW, Audi si Mercedes au ca tinta cumparatorii chinezi din clasa de mijloc si superioara, comercializand in China aproape intreg portofoliul de modele, cu cele mai recente tehnologii, precum si versiuni speciale.

Directorul general al Audi, Rupert Stadler, anticipeaza o crestere de 10% a segmentului premium, fata de un avans de 7% al pietei.

BMW va prezenta la Shanghai conceptul vehiculului crossover X4, inaintea debutului acestuia la salonul de la Frankfurt, in septembrie.

Porsche va lansa sedanul Panamera cu tractiune hibrid. China este a doua mare piata pentru Porsche, dupa Statele Unite. Anul trecut, compania a vandut 31.205 vehiule in China, din totalul vanzarilor globale de 141.075 de unitati.

Brandul Volkswagen va prezenta la Shanghai o versiune coupe a conceptului crossover-ului cu sapte locuri CrossBlue, vizualizat prima oara la salonul de la Detroit, in ianuarie. Livrarile de vehicule ale VW Group in China au fost anul trecut de 2,82 milioane unitati, in crestere cu 25% fata de 2011, conferind brandului o cota de piata de 21%.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Avertisment al experților. Se va declanșa criza mondială, Armageddonul financiar: Cine o provoacă
Avertisment al experților. Se va declanșa criza mondială, Armageddonul financiar: Cine o provoacă
Lumea este astăzi un loc mai periculos decât în orice etapă de după Războiul Rece, totuși piețele sunt o imagine a unei nepreocupări nesuficiente, care se limitează la automulțumire, cu...
Contradicțiile pieței de energie nucleară din România. Ministerul Energiei, într-un „du-te vino” față de reactoarele modulare mici de la Doicești
Contradicțiile pieței de energie nucleară din România. Ministerul Energiei, într-un „du-te vino” față de reactoarele modulare mici de la Doicești
Ministerul Energiei a transmis recent că susține proiectul reactoarelor modulare mici în România, ca parte a strategiei de dezvoltare și consolidare energetică a țării. Pe 17 aprilie...
#piata auto lux China, #masini lux franceze, #producatori auto Franta, #piata produse lux China , #Masini de lux