Decalajul dintre vanzarile Mercedes si ale rivalilor sai germani de pe piata automobilelor de lux, BMW si Audi, a crescut.
Mercedes are probleme din cauza mai multor factori, printre care se numara strategia adoptata pe piata chineza, imbatranirea sedanului Clasa S si un avans redus al modelelor entry-level.
Dieter Zetsche, Directorul General Mercedes, se angajase sa readuca firma pe locul intai, dupa ce aceasta a fost depasita de BMW si Audi, scrie Mediafax. Promisiunea pare sa fie insa tot mai dificil de indeplinit in aceste conditii.
"Problemele Mercedes sunt interne. Va fi foarte greu sa revina pe primul loc. Ceilalti nu dorm", a comentat Christian Ludwig, analist la banca de investitii Bankhaus Lampe in Dusseldorf.
Pana in septembrie, Mercedes a livrat la nivel mondial 964.900 de autoturisme si vehicule sport utilitare, in crestere cu 5% fata de aceeasi perioada a lui 2011.
Aceasta evolutie a fost insa insuficienta pentru a depasi concurenta, Mercedes ramanand in urma Audi 132.600 de masini si fata de BMW, cu 145.000 de automobile.
In comparatie, diferenta din 2011 fata de Audi era de doar 53.900, iar decalajul fata de BMW a crescut si el in acest an cu 41%.