Range Rover Evoque a castigat in luna iunie titlul de "Cel mai 4x4 SUV" Premium din Romania, in cadrul unei competitii jurizate de cei mai exigenti crictici auto din tara.
Designul avangardist, calitatea materialelor din interior si confortul pe denivelari sunt cateva dintre caracteristicile care au atras acest titlu si care se pliaza perfect pe nevoile, dar si pasiunile tale.
Pentru a afla ce a adus acest titlu in portofoliul Evoque, Business24 a stat de vorba cu membrii juriului si a aflat cateva detalii care te-ar putea convinge sa-ti achizitionezi si tu un SUV Premium.
"Tinuta de drum pe asfalt, stabilitatea in viraje, demarajul, reprizele, franarea, consumul, pretul de achizitie, sistemele electronice decuplabile gasite la bord, confortul pe denivelari, depasirea obstacolelor in off-road, precum urcarea si coborarea in teren accidentat au fost cateva caracteristici luate in considerare", a declarat Teodor Stefan, reprezentant CAESAR, unul dintre membri juriului.
Potrivit acestuia, Range Rover Evoque s-a remarcat prin designul avangardist pentru un SUV Premium (versiunea de serie este aproape similara prototipului din care a derivat), prin calitatea materialelor din interior, propulsorul diesel si resursele acestuia, comportamentul dinamic sportiv pe asfalt si aptitudinile excelente in off-road, "demne de renumele Land Rover".
Competitia s-a desfasurat pe parcursul a doua zile, 9-10 iunie. In prima zi au fost efectuate testele on-road pe un traseu virajat din afara Campulungului, la cariera de piatra Mateias. A doua zi au fost efectuate probele off-road pe doua trasee amenajate in perimetrul comunei Leresti - un traseu mai dificil pentru off-road-uri si pick-up-uri, respectiv unul mai soft pentru SUV-uri (normale si Premium), ne-a explicat oficialul Teodor Stefan.
Concurenta grea
Cel mai mic reprezentant al gamei Range Rover su bucura de un imens succes, chiar in "primii ani de viata". Are peste 112 distinctii internationale, la care se adauga si titlul de "Cel mai 4x4 SUV Premium" din Romania, unde a avut de infruntat "greii" clasei din care face parte.
Pentru a fi eligibile in aceasta competitie, modelele trebuiau sa fi intrat in vanzare in Romania pana in primul semestru al anului 2012. Toate modelele din concurs au avut exclusiv echiparea pe care fabricantul a omologat-o pentru utilizarea rutiera obisnuita.
Nu au fost permise nici un fel de imbunatatiri ale motorului, transmisiei, trenului de rulare sau caroseriei, iar anvelopele au fost cele prevazute ca echipament original al autoturismului.
Cat costa Evoque
Preturile sunt specifice modelelor premium si incep de la 36.456 de euro pentru varianta cu cinci usi, motorul diesel de baza si echipare de pornire, botezata Pure. Cei care vor opta pentru varianta coupe trebuie sa scoata ceva mai multi bani din buzunar, pretul de pornire fiind de 37.572 de euro.
Pentru cei care isi doresc resurse mai generoase sub capota exista si optiunea unei versiuni de 190 de cai putere a aceluiasi diesel de 2.2 litri. Preturile incep de la 41.292 euro pentru varianta cu cinci usi si de la 42.408 euro pentru coupe.
Motorizari pentru toate gusturile si buzunarele
Fanii benzinei nu vor fi uitati, in gama lui Evoque fiind disponibil si un propulsor de 2.0 litri si 240 de cai putere. In acest caz, pretul pentru coupe va porni de la 44.640 de euro cu TVA, in timp ce varianta cu cinci usi va fi ceva mai ieftina, 43.648 de euro cu TVA.
Primul nivel de echipare, botezat Pure, ofera clientilor o serie de dotari esentiale.
Printre acestea se numara ABS, cruise control, servodirectie electrica, frana de parcare electrica, senzori de parcare spate, sistem de asistare la plecare din rampa si de control al stabilitatii pentru prevenirea rasturnarii, bancheta rabatabila, sistem audio Meridian cu radio CD, ecran color de 5 inch si 8 difuzoare, volan si schimbator imbracate in piele, volan reglabil pe patru directii, airbaguri frontale, laterale, cortina si pentru genunchii soferului si prize auxiliare.