Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Dacia Duster, sursa de inspiratie pentru Nissan Terrano

Dacia Duster, sursa de inspiratie pentru Nissan Terrano


Modelul Nissan Terrano ar putea fi relansat in India iar noul SUV se va baza pe modelul Dacia Duster, a informat publicatia "Autocar India", transmite site-ul paultan.org.

Dacia este brandul romanesc detinut de Renault si este faimoasa pentru modelul low cost Dacia Logan, arata site-ul paultan.org. Modelul Duster 4X4 este numit Renault Duster in India.

Pentru a putea fi lansat pana la sfarsitul lui 2013 pe piata din India, modelul Terrano va fi mult diferit comparativ cu Nissan Almera - Renault Scala, in linie cu gama de SUV-uri a Nissan. De asemenea, Nissan Terrano va costa mai mult decat Renault Duster.

Alianta Renault-Nissan a anuntat luna trecuta ca-si extinde anul acesta cu o treime capacitatea de productie la societatea sa mixta din India, ca parte a strategiei de a utiliza statul asiatic ca centrul global de productie si de a beneficia de cresterea cererii de vehicule pe piata indiana.

Capacitatea fabricii din apropierea portului Chennai (in Sudul Indiei) va fi majorata in doua faze, la 480.000 de vehicule pe an, de la 360.000 de vehicule in prezent, a declarat Toshihiko Sano, seful Renault Nissan Automotive India Pvt. Ltd.

Daca in 2011, cand Renault era practic necunoscuta pe piata din India, grupul francez a vandut 1.500 de vehicule, in 2012 vanzarile Renault au crescut la 35.000 de unitati iar pentru acest an spera sa treaca de 80.000 de unitati. Intre mijlocul lui 2011, cand a intrat pe piata indiana, si sfarsitul lui 2012 Renault a lansat cinci modele (Fluence, Koleos, Pulse, Scala si Duster) care se bucura de aprecierea clasei mijlocii. Nissan vinde in India sase modele.

Pe langa Brazilia si Rusia, India este al treilea pilon al strategiei internationale a grupului Renault, care in primul trimestru al acestui an a inregistrat o scadere a vanzarilor de 11,8% din cauza conditiilor dificile de pe piata europeana.

Renault vizeaza in acest an o cota de 3% din aceasta tara cu o populatie de 1,2 miliarde de locuitori si in care doar 12 din 1.000 de locuitori poseda o masina, fata de 500 de persoane la 1.000 de locuitori in SUA. Pe o piata dominata de Maruti (40%), principalii concurenti ai Renault s-au confruntat in 2012 cu o scadere a vanzarilor.

In timp ce vanzarile Fiat in India au scazut cu 57%, cele ale Volkswagen au scazut cu 16%, in timp ce Ford a pierdut cu 17% iar cele ale General Motors au scazut cu 20%.

Renault detine in prezent 43,4% din actiunile Nissan, care la randul sau detine 15% din actiunile Renault. De la fuziunea lor, in 1999, cei doi parteneri deruleaza o serie de achizitii comune pentru a reduce costurile.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 2064 ori