Nissan, Honda, Toyota si Mazda vor recupera din pierderile suferite de pe urma conflictului dintre Japonia si China, in conditiile in cazul clientii chinezi au inceput sa prefere masinile mai economice si mai sigure, capitole la care brandurile japoneze exceleaza.
Companiile producatoare de autoturisme din Japonia isi vor gasi, pe termen mediu si lung, salvarea pe piata din China odata cu maturizarea clientilor din aceasta tara.
Nissan, Honda, Toyota si Mazda au suferit pierderi masive dupa ce chinezii nu au mai dorit sa le cumpere produsele pe fondul conflictului dintre cele doua tari privind arhipelagul din Marea Chinei de Est.
"Pe termen mediu si lung, cota de piata a Japoniei in China se va reface, deoarece clientii, mai ales cei care cumpara masini cu proprii lor bani (...) nu vor (n.r. mai) lua in considerare in special daca (n.r. masina) e japoneza sau coreeana sau orice altceva. Pana la urma se gandesc la performanta, aspect, economie la combustibil si siguranta", a declarat Paul Gao, cercetator din Hong-Kong in cadrul McKinsey & Co, citat de Reuters.
El considera ca japonezii ar trebui "sa-si dubleze eforturile" pentru a-si recastiga cota de piata din China de la Volkswagen, General Motors si Hyundai.
"Pentru prima masina, deoarece nu mai aveau experienta de a fi proprietar, ei s-au indreptat catre masini in functie de cum aratau si s-au lasat impresionati de campaniile publicitare si de vanzari. Acum, ei cauta intr-un mod mai rational - calitate, siguranta, durabilitate - arii in care brandurile japoneze precum Toyota exceleaza", a mai adaugat Gao.