Tehnologiile bazate pe senzori, odata apanajul masinilor de lux, vireaza usor catre productia de masa.
Chiar daca masinile echipate cu sistem de pilotaj cu autonomie totala sunt inca departe de productia de masa, o gama larga de optiuni specifcie, precum sistemele de incalzire automata sau franarea automata, sunt deja disponibile pentru masinile de clasa medie, potrivit TechnologyReview.
Sa luam un exemplu: Ford Taurus and Fusion: in 2013, va fi dotat cu sistem radar care reactioneaza daca te apropii prea mult de alta masina, va avea un sistem de avertizare pe baza de LED-uri in timpul furtunilor si un sistem de franare sofisticat.
Astfel de optiuni sunt disponibile de ani de zile la masinile de lux, mai ales la modele Mercedes si Volvo, iar acum se indreapta ferm catre mainstream.
In afara de sistemul impotriva accidentelor si de sistemul de asistenta in timpul mersului, care intervine, exista si sisteme ultrasonice care identifica un spatiu de parcare si chiar parcheaza singure etc.
Honda Accord va fi dotata in 2013 cu sistem impotriva coliziunilor frontale si detector de "unghi mort".
De asemenea, Toyota Camry, GM's Chevy Equinox, Buick Encore, and GMC Terrain, Dodge Charger si modelele Chrysler sunt doar cateva dintre masinile care au fost echipate cu astfel de optiuni in 2012.
"Se contureaza tranzitia catre pilot automat, a inceput deja", este de parere John Capp, director la GM.
Marele beneficiu al acestor optiuni este faptul ca pot reduce considerabil numarul de accidente, in conditiile in care 32,788 de oameni au murit in 2010 doar in Statele Unite din cauza neatentiei la volan.