Anul acesta a fost nemilos pentru producatorii de masini din Japonia. Acestia par ca au uitat de planurile lor de a cuceri piata auto mondiala, straduindu-se in schimb sa evite falimentul. Insa, in 2012, au de gand sa-si arate din nou coltii.
Cele mai spectaculoase branduri auto japoneze par a fi intrat in anonimat, relateaza CNN.com. Dupa cutremurul care a zguduit Japonia anul acesta si dupa lupta pentru supravietuire a yen-ului japonez, producatorii de masini si-au vazut rezultatele financiare nimicite.
Insa au de gand sa revina in forta in 2012. Iata care sunt modelele pe care le scot la inaintare.
2012 Toyota Camry
Cu un nou design, dar nu si cu o noua tehnologie, 2012 Camry este bombardat cu laude de la lansarea din aceasta toamna. Pana acum a reusit sa-i cucereasca pe vechii clientii Toyota, insa planurile pentru 2012 sunt mari.
2013 Lexus GS 350
Printre cele mai iubite masini de lux, Lexus a dus-o foarte prost anul acesta. In timp ce piata totala a crescut cu 10%, vanzarile Lexus au scazut cu 14%. Unul dintre punctele cele mai slabe a fost sedanul sport GS.
2013 Lexus GS 350 a fost complet refacut si este prima masina cu acest nume care are un design sensibil si un aspect placut si emotional.
2012 Lexus LF-A
Noul purtator de standard al lui Lexus este LF-A, o masina in editie limitata, care costa 375.000 de dolari. Supermasina din fibra de carbon a fost testata in faimosul Nurburgring din Germania si are ca scop sa umple golul format in familia Lexus.
2012 Toyota Prius line
Linia Prius de masini hibride a crescut de la un model la cinci modele, cate vor exista pe piata in 2012, insa cea mai mare atentie este acordata modelului Prius PHV. Va ajunge in showroom-uri in primavara la pretul de 32.000 de dolari.
PHV poate parcurge 25 de kilometri doar cu ajutorul bateriei, emite jumatate din cantitatea standard de dioxid de carbon si poate fi incarcata cu electricitate direct din gospodarie in doar 90 de minute.
2013 Nissan Altima
Altima a devenit usor, dar sigur, un concurent serios la titlul de lider pe piata masinilor mijlocii, intrecand Honda Accor si castigand teren in fata lui Camry.
Noul model care va fi lansat in toamna este un element cheie in tinta Nissan de a atinge tinta de crestere de 10% pana in 2014.