Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

UE-15 i?i cur??? parcul auto si pe seama Romaniei

UE-15 i?i cur??? parcul auto si pe seama Romaniei

Noua tax? de poluare permite importurile masive de ma?ini rulate, iar vechii membri ai Uniunii Europene - UE-15 - i?i cur??? astfel pacurile auto na?ionale, inclusiv pe seama Romaniei, afirm? reprezentan?ii Asocia?iei Produc?torilor ?i Importatorilor de Automobile /APIA/.

"Noua tax? de poluare a ie?it a?a cum a ie?it, de?i am pus la

dispozi?ia autorit??ilor toat? documenta?ia necesar? ?i permite

avalan?a de vehicule rulate din UE-15, ??ri care i?i cur??? astfel

parcul auto ?i creeaz? premisele unei cereri mai mari decat in

prezent", a declarat, la o conferin?? despre industria auto,

pre?edintele APIA, Ernest Popovici.

El a precizat c? numai in luna septembrie 2008 au fost importate in

Romania 72.000 de ma?ini rulate ?i a afirmat c?, in timp ce, la nivelul

UE-15, Asocia?ia Constructorilor Europeni de Automobile /ACEA/ pune in

aplicare un program de inlocuire a ma?inilor mai vechi de opt ani,

acestea sunt importate in Romania "tot mai multe ?i tot mai des".

Importurile de automobile rulate au crescut de peste dou? ori in

Romania dup? modificarea taxei auto, iar cele de ma?ini foarte vechi,

de peste 10 ani, ?i-au majorat ponderea de ?ase ori, iar in termeni de

volum au crescut de ?apte ori, conform datelor prezentate de

pre?edintele Asocia?iei Produc?torilor ?i Importatorilor de Automobile.

In primele nou? luni din 2008, importurile de ma?ini second-hand au

fost de 168.339 unit??i, fa?? de 84.789 in perioada similar? a anului

2007, iar in trimestrul trei al anului in curs importurile au explodat

comparativ cu primul semestru sau cu aceea?i perioad? a anului trecut.

Potrivit APIA, in trimestrul trei 2008 importurile de ma?ini rulate

s-au cifrat la 92.996 unit??i, mai mult decat pe ansamblul primei

jum?t??i a anului - 75.349 unit??i.

Mai ingrijor?tor este c? ponderea ma?inilor mai vechi de 10 ani in

aceste importuri a crescut de la ?apte % in primele ?ase luni la

42 % in trimestrul trei, respectiv de la 5.542 unit??i la 38.116

unit??i, in timp ce ponderea ma?inilor cu vechime mai mic? de patru ani

a sc?zut de la 29 % la 17 %, iar a celor intre 4 ?i 10 ani

a sc?zut de la 64 la sut? la 41 la sut?, consider? importatorii.

Cele mai multe ma?ini second-hand provin din Germania - 68,6 %,

Fran?a - 5,16 %, Italia - 4,54 %, dar au fost importate

ma?ini uzate ?i din Ungaria - 0,67 %.

In aceea?i perioad? vanz?rile de autoturisme noi au suferit un u?or

recul, de 2,6 %, de la 228.877 unit??i la 222.997 unit??i.

Popovici a atras aten?ia c? printre efectele unui import masiv de

vehicule rulate se num?r? veniturile mai mici la buget, evaziunea

fiscal?, pierderea de locuri de munc? (o sc?dere de 5 % a

pie?ei ar insemna 7.500 locuri de munc? mai pu?in), descurajarea unor

posibile investi?ii str?ine, cre?terea polu?rii, sc?derea siguran?ei in

trafic.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 2136 ori