MINI Cabrio S - o vara "always open"

Marti, 16 Iunie 2009, ora 15:33
2580 citiri
MINI Cabrio S - o vara "always open"

Este o adevarata aventura sa conduci in Bucuresti un MINI Cabrio S, pentru ca toate capetele se intorc dupa figura jucausa a masinii. Dragalasa, un pic nervoasa, eleganta si mereu in trend, MINI Cabrio S este o masina pe care ar fi pacat sa nu o conduci "always open".

Am incept aventura cu aceasta masinuta undeva intr-o zona comerciala a Bucurestiului, unde toata lumea te urmareste cu privirea si te analizeaza de sus pana jos. Nu sunt o persoana cu nasul pe sus, dar urcandu-ma in aceasta masina am simtit privirile invidioase ale domnisoarelor si ochii iscoditori si curiosi ai domnilor.

Odata ajunsa la volan mi-am dat seama ca Mini Cabrio este pentru o miniona. Perfecta pentru mine. Volan si scaune ajustabile pe inaltine, perfect asortata atat in interior cat si in exterior, jante care lasa fara respiratie orice domn pasionat de automobile, usor de condus si de parcat. Ceasurile specifice MINI, butonul de "Start" care inlocuieste definitiv cheia si elementele ornamentale intregesc atmosfera placuta pe care o creeaza orice MINI.

Totusi, exista si ceva prea mic la aceasta masina: portbagajul. Atunci cand soft-top-ul este retractat, portbagajul ofera doar 170 de litri, cu 5 litri mai mult decat vechea generatie. Exista si un compromis: prin rabatarea individuala a spatarelor din spate se obtine un spatiu destul de mare, de 660 litri.

Always Open

Acoperisul textil este, cel putin din punctul meu de vedere, vedeta. Confectionat dintr-un material de foarte buna calitate,  are functie integrata de culisare, ce permite deschiderea partiala si poate folosi ca trapa. Soft topul se poate strange automat si in timpul mersului la viteze de pana la 30 km/h. Procesul complet dureaza maximum 15 secunde, dar trebuie apasat in permanenta comutatorul care il declanseaza.  O dotare interesanta, parte a pachetului Chili, este ceasul de bord Open Timer, plasat langa turometru, care iti indica cat timp ai petrecut in bataia vantului, un element inedit si apreciat de domnisoare, dar complet inutil dupa parerea domnilor.


De fapt asta a fost si primul lucru pe care l-am facut dupa ce m-am urcat in masina: am descoperit complet micuta citadina, lasand la vedere cele mai mici detalii ale interiorului. Exista si aici un inconvenient, dar care nu are nicio legatura cu MINI. Am mers cu masina decapotata pe tot parcursul testului. Nu a fost o idee prea inspirata pentru ca Bucurestiul nu te prea lasa sa te bucuri de o asemenea masina. Praful, zgomotul, fumul, si de ce sa nu recunostem, chiar si persoanele iuti de mana, sunt amanunte care iti cam taie pofta de plimbari "in aer liber".

Modelul testat de noi beneficia de avantajele unui pachet numit Chili in valoare de 2532 euro fara TVA. Acesta include: Combinatie stofa, piele Ray, volan sport imbracat in piele (disponibil alternativ fara cost suplimentar), jante din aliaj usor Black Star Bullet (563 euro fara TVA), scaun pasager fata reglabil pe inaltime, faruri ceata, aer conditionat, pachet lumini, setari sport suspensie, Open Timer, computer de bord, faruri xenon pentru faza scurta si faza lunga, pachet compartiment de depozitare, covorase din velur. 

La capitolul siguranta, Mini Cooper S Cabrio dispune in standard de airbag-uri frontale si laterale, ABS, DSC (control dinamic al stabilitatii) ASC+T (control automat al stabilitatii si tractiunii), indicator de presiune in pneuri, si preechipare ISOFIX.

Solutia pentru reducerea consumului este reprezentata de functia Auto Start Stop care opreste si porneste automat motorul la semafor, indicator ce anunta momentul optim pentru schimbarea vitezei la cutia manuala, regenerarea energiei la franare.

Mini Cabrio S este echipat cu motorul de 1.6 litri supraalimentat, care dezvolta 175 CP/5500 rpm si un cuplu maxim de 240 Nm/1600-5000 (260 Nm cu Overboost). Masina accelereaza 0-100 km/h in 7.4 secunde, iar viteza maxima este de 222 km/h. Cutia de viteze cu 6 trepte, scurta, pune motorul la lucru inca din primele trepte, insa adevarata natura a cuplului motor-cutie se simte in zona situata la peste 4500 de ture, atunci cand sunetul motorului, rezistenta aerului, directia si toate celelalte elemente ale masinii concura la obtinerea unei stari unice, proprie cabrioletelor.

Automobilul testat de noi pleaca de la un pret de baza de 22.900 euro fara TVA si contine optionale pana la 30.700 euro fara TVA. Pretul final al masinii este de 36.534 euro cu TVA.

Un articol de: Gabriela Garjoaba

Foto: Auto.ro

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

”România nu este oaia neagră a Europei”. Un fost ministru de Finanțe descrie poziția țării noastre în relație cu marile deficite globale VIDEO
Discuțiile despre deficitul bugetar ridicat și procedura de deficit excesiv în care se află țara noastră încă din 2019 a acaparat dialogul public, dar prea puțin ne aplecăm asupra...
OnePlus Pad Go, tableta de buget cu specificații excelente. La ce preț este oferită
OnePlus Pad Go, tableta de buget cu specificații excelente. La ce preț este oferită
OnePlus a introdus pe piață o nouă tabletă, OnePlus Pad Go, o versiune mai accesibilă a modelului OnePlus Pad. Cu un preț de pornire de aproximativ 230 EUR în Europa, tableta promite să...
#cabrio, #decapotabila, #mini , #Automobile