Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Industria auto: Cum va reusi tehnologia sa creasca siguranta si sa reduca poluarea

Industria auto: Cum va reusi tehnologia sa creasca siguranta si sa reduca poluarea


Dupa ce Henry Ford a inceput productia in serie mare acum peste 100 de ani, automobilele au adus multe beneficii. Au contribuit la cresterea economiei, a mobilitatii societatii si a adus oamenilor si distractie. Nu este de mirare ca omenirea a primit automobilul cu atat de mult entuziasm, in prezent fiind peste un miliard de autovehicule pe soselele lumii.

Dar autovehiculele au adus si multe necazuri. Polueaza aerul, aglomeratie, ucid oameni. In fiecare an, 1,24 de milioane de oameni mor in accidente rutiere, iar 50 de milioane sunt raniti. Soferii si pasagerii sunt blocati in trafic, anual, timp de 90 de miliarde de ore. In orasele aglomerate, o treime dintre benzina este consumata de cei care cauta un spatiu verde, spune The Economist.

Insa, o noua tehnologie promite ca traficul auto va fi mai sigur, mai putin poluant si mai putin aglomerata. "Automobile conectate" - care pot ajunge, pana la urma, independente - pot comunica wireless intre ele si cu sisteme de gestionare a traficului, pentru a evita pietoni si alte vehicule si pentru a gasi locuri libere de parcare.

In ce stadiu este dezvoltarea tehnologiei pentru automobile

Si dezvoltarea a avansat deja. Multe automobile noi au tehnologii care le permite sa pastreze distanta in functie de viteza, sa gaseasca un loc de parcare si chiar sa parcheze. Unele pot si sa comunice prin mobil: curand, toate automobilele produse in Europa vor alerta serviciile daca un senzor de bord detecteaza o problema. Singapore a introdus un serviciu prin care traficul este fluidizat; Marea Britanie experimenteaza "autostrazile inteligente", care pot modifica limitele de viteza in functie de trafic, ceea ce conduce la reducerea blocajelor. Impreuna, aceste inovatii pot crea un sistem mult mai eficient pentru un trafic mai bun si pentru reducerea riscurilor de accidente.

Asa cum reglementarile autoritatilor au contribuit la reducerea consumului de combustibil, a emisiei de gaze de esapament si a introdus tehnologia anti-derapare, este nevoie de implicarea acestora pentru a putea fi produs un automobil "conectat". Si aici sunt primele miscari. La inceputul acestui an, agentiile europene implicate au convenit asupra unui set comun de protocoale pentru comunicarea dintre autoturisme si infrastructura. Iar altele urmeaza. Guvernele vor trebui sa stabileasca termeni fermi pentru ca toate autovehiculele noi sa fie conectat in totalitate, dar si un termen pentru modernizarea automobilelor deja in trafic.

Daca automobilele sunt conectate, trebuie construita o noua infrastructura. Soselele si parcarile vor avea nevoie de senzori de monitorizare, ca si autostrazile. Insa nu va fi nevoie de cheltuieli mari. Un sistem central de management al traficului este mult mai ieftin decat constructia de noi sosele.

Iar cand aceste schimbari vor fi facute, iar automobilele conectate la un sistem de trafic, actualele inovatii - cum ar fi cea din Singapore - ar putea deveni o norma. Posesorii de automobile vor putea evita cele mai aglomerate strazi la la cele mai aglomerate ore, iar numarul de accidente ar trebui sa inceapa sa se reduca.

In trecut, mai multe automobile insemnau mai multe sosele, mai mult fum si mai multi morti. In viitor, automobilele conectate ar putea sa ofere mai multa placere cu mai putin stres.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1449 ori