Reprezentantii grupului indian Tata Motors au afirmat, joi, ca au incredere ca achizitia marcilor Jaguar si Land Rover, pentru 2,3 miliarde dolari, de la Ford va contribui la imbunatatirea bilantului contabil pe termen lung, consemneaza Reuters.
"Am analizat profiturile, pierderile si bilanturile lor contabile si
consideram ca vor avea o contributie pozitiva la bilantul nostru
contabil consolidat", a declarat, pentru Reuters, directorul
administrativ al Tata Motors, citat de NewsIn.
"Am
putea sa ne confruntam cu anumite presiuni, dar acest lucru nu inseamna
ca trebuie sa ne schimbam pozitia, pentru ca avem un plan pe termen
lung", a adaugat Kant, fara sa dea mai multe detalii.
Achizitia Jaguar si Land Rover si alte cumparaturi vor creste vanzarile
Tata Motors din afara Indiei, astfel incat acestea le vor depasi pe
cele de pe piata indiana, a estimat directorul administrativ al Tata
Motors, dupa lansarea unui model nou de camion.
"Pe
scurt, vanzarile de pe piata externa le vor depasi pe cele de pe piata
interna, intrucat cifra de afaceri a Jaguar si Land Rover este mai mare
decat cea a Tata Motors", a spus Kant.
Tata
a anuntat miercuri tranzactia prin care va cumpara marcile Jaguar si
Land Rover, ceea ce inseamna ca grupul indian va produce automobile de
la cele mai ieftine pana la unele dintre cele mai scumpe din lume.
Tata
Motors, care are o valoare de piata de 6,5 miliarde dolari, este membru
al Tata Group, unul dintre liderii extinderii afacerilor companiilor
indiene in afara pietei interne. Tata Motors a cumparat si divizia de
vehicule comerciale a grupului Daewoo din Coreea de Sud, pentru 102
milioane dolari, in 2004.
Tata
Group contine 98 de firme, de siderurgie, de productie de sare, de
software, de energie, companii de comunicatii, de produse chimice si de
productie de masini si camioane si a facut o serie de preluari si
achizitii in ultimii ani.
Conducerea Jaguar si cea a Land Rover au inaintat planuri de afaceri pe
cinci ani, care includ lansarea unor modele noi de masini de lux, a mai
spus Kant.
Kant
a mai spus ca el considera ca afacerea a fost facuta "la un pret bun"
si ca momentul este cel adecvat, deoarece Ford voia sa vanda cele doua
marci.
Presedintele Tata Motors, Ratan Tata, declarase, miercuri, ca "Avem un
mare respect pentru cele doua marci si ne vom stradui sa le pastram si
sa construim pe mostenirea si pe competitivitatea lor, pastrandu-le
intacte identitatile".
Tata
Motors, cel mai mare producator de autobuze si de camioane din India, a
negociat cu Ford de indata ce a fost ales ca favorit pentru cumpararea
Jaguar si Land Rover la inceputul lui 2008.
Ford,
care a pierdut 2,7 miliarde dolari in 2007 si 12,6 miliarde dolari in
2006, vinde Jaguar si Land Rover, ca sa se poata concentra asupra
redresarii operatiunilor sale din America de Nord care genereaza
pierderi.
"Acum
a venit momentul pentru Ford sa ne concentram asupra integrarii globale
a marcii Ford, pe masura ce implementam planul nostru de creare a unei
companii puternice Ford Motor", afirmase, miercuri, directorul general
al Ford, Alan Mulally, citat de Reuters.