Un american, un spaniol, un irlandez si doi romani alcatuiesc noul Consiliu de Administratie al uzinei de automobile de la Craiova.
Ford incepe incet-incet sa isi intre in
drepturi la Craiova. In cele doua sedinte ale Adunarii Generale a
Actionarilor de la Automobile Craiova SA (ACSA), care au avut loc marti
dupa-amiaza, s-au stabilit componenta noului Consiliu de Administratie,
numele noii societati si s-a confirmat noua structura a actionariatului.
"S-au
discutat aspecte tehnice. In principal, s-a aprobat planul de
restructurare a celor trei companii ACSA, Daewoo Automobile Romania si
Mecatim Timisoara. Programul de restructurare contine mai multi pasi,
care vor dura citeva luni", a anuntat Nadia Crisan, consultant pentru
Ford.
Conform deciziei AGA, noua companie constructoare de
automobile de la Craiova se va numi Ford Romania SA, desi la un moment
dat se vorbea despre Ford Craiova SA.
Totodata, s-au stabilit prin vot secret numele celor cinci membri ai noului CA. Acestia vor avea si calitatea de directori.
Ei
sint: Lyle Watters, negociatorul-sef al Ford cu partea romana, Dionisio
Campos, directorul Ford pentru Romania, Leonard Meany, directorul
financiar al companiei, Ion Ion, managerul Daewoo, si Dinel Staicu,
reprezentantul actionarului SIF Oltenia, care detine 2% din Automobile
Craiova SA.
Cei cinci vor ocupa functiile in CA pentru patru
ani. Urmeaza ca in scurt timp sa fie stabilit si presedintele CA,
dintre cei cinci Lyle Watters avind cele mai mari sanse. Interesant
este ca desi Ford are trei reprezentanti in CA, doar unul este
american, Lyle Watters. Directorul Ford Romania, Dionisio Campos, este
spaniol, iar directorul financiar, Leonard Meany, are pasaport
irlandez.
Cele doua AGA desfasurate marti au deschis drumul
schimbarilor care vor avea loc la fabrica de automobile. Ieri a avut
loc si AGA la Daewoo, iar azi la Mecatim Timisoara. Procesul de
restructurare va dura sase luni, intr-o prima faza societatea Daewoo
urmind sa "inghita" societatile ACSA si Mecatim Timisoara, dupa care va
incepe divizarea societatii rezultate.
Astfel, se va ajunge la
Ford Romania SA si la o societate noua, ultima intrind in administrarea
AVAS. Aceasta va avea printre active, in principal, terenurile pe care
nu le-a vrut Ford. In acest interval va avea loc si delistarea de la
bursa a actiunilor ACSA. "Delistarea actiunilor de la Bursa de Valori
Bucuresti nu este obligatoriu sa se faca inainte de fuziunea prin
absorbtie a celor trei societati.
Ford Romania va putea sa-si
puna in aplicare planurile de afaceri de la Craiova abia dupa toate
aceste procese legale", a precizat Alin Lutaru, directorul general al
Automobile Craiova.