Samsarii romani, loviti in plin de "Rabla" germana

Marti, 27 Ianuarie 2009, ora 11:04
2086 citiri
Samsarii romani, loviti in plin de "Rabla" germana

Statul german da o prima de casare de 2.500 de euro pentru masini mai vechi de noua ani. Prima de casare acordata in Germania posesorilor de masini vechi va lovi in plin piata romaneasca de masini rulate, mai ales a celor cu valori de pana in 5.000 de euro.

In Germania, autoritatile au gasit solutia pentru ajutarea producatorilor auto: o prima de casare de 2.500 de euro pentru cine renunta la masina mai veche de noua ani, pentru a-si cumpara una noua. Anuntul a starnit imediat interesul germanilor, in ultimele zile dealerii de automobile noi din Germania fiind luati cu asalt in urma anuntului guvernului german.

Trei sferturi din masini sunt din Germania

Neoficial, aproape trei sferturi din autovehiculele second-hand inmatriculate pentru prima data in Romania sunt aduse din Germania. Oficial, statisticile de la Registrul Auto Roman arata ca aproape 28.000 de autovehicule inmatriculate in octombrie 2008, din totalul de 34.000, au fost mai vechi de zece ani.

Asta inseamna aproape trei sferturi din masinile la mana a doua intrate in octombrie in tara. Mai mult, autovehiculele cu vechime de peste zece ani au, in Germania, un pret mediu situat in jurul valorii de 2.500-3.500 de euro. Exact cat suma primita de nemti de la stat pentru a-si schimba masina veche cu una noua.

Asa ca samsarii romani vor trebui sa-i convinga pe nemtii care vor sa-si vanda masina sa nu accepte prima de casare de 2.500 de euro sau reducerile substantiale practicate de dealerii de masini noi din Germania.

Nu vor fi afectati toti intermediarii

Totusi, nu vor fi afectati de criza chiar toti cei care se ocupa cu astfel de indeletniciri. De exemplu, la Autovit, cel mai mare targ auto de masini rulate din Romania, pretul mediu al autovehiculelor comercializate este 7.000 - 8.000 de euro.

Doar varsta masinilor comercializate in Autovit se apropie de cea a masinilor incluse in programul autoritatilor germane, fiind cuprinsa cuprinsa intre 8 si 10 ani vechime.

Mai mult, majoritatea celor care aduc masini din Germania le cumpara de la parcuri auto second-hand, iar acestea nu intra in programul de innoire a parcului auto initiat de statul german. Drept urmare, singurii care vor avea de suferit vor fi cei care aduc masini la preturi de pana la 5.000 de euro.

Sursa: Adevarul

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Un alt obiectiv al Green Deal pare să fie lăsat uitării: Ponderea transportului rutier de mărfuri a crescut în zece ani
Un alt obiectiv al Green Deal pare să fie lăsat uitării: Ponderea transportului rutier de mărfuri a crescut în zece ani
Comisia Europeană își propunea, prin Green Deal, ecologizarea transportului de marfă, prin urmare, atragerea a cât mai multe companii de transport de marfă pe calea ferată. Însă în...
De ce a renunțat Alfa Romeo la numele "Milano" pentru un nou SUV. Care este noul nume ales de companie
De ce a renunțat Alfa Romeo la numele "Milano" pentru un nou SUV. Care este noul nume ales de companie
Producătorul auto Stellantis a cedat după o confruntare cu autoritățile italiene și a redenumit SUV-ul al cărui nume a fost contestant. Alfa Romeo Milano a stârnit controverse imediat după...
#germania, # masini, # second hand, # piata , #Auto second