Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Dacia: Istoria brandului care reprezinta Romania la saloanele auto internationale

Dacia: Istoria brandului care reprezinta Romania la saloanele auto internationale


Dacia, brandul cu care acum Romania se mandreste pe plan extern, a avut nevoie de un "imbold" din partea unui investitor francez. Ce ar fi fost Logan fara Renault?

Grupul Renault a preluat Dacia in 1999. De la primul model de Dacia, SuperNova si pana la noul Logan, masina produsa la Mioveni a ajuns sa fie cunoscuta in intreaga lume. A fost nevoie de 1,63 miliarde de euro si multe schimbari la nivelul conducerii pentru a face cunoscut brandul Dacia pe plan international.

"Orice coleg francez trimis in Romania in 2004 considera acest lucru o pedeapsa si sfarsitul carierei. Lucrurile s-au schimbat acum, toti angajatii din pozitii importante din grup isi doresc sa vina in Romania pentru a marca o etapa importanta in cariera lor", a spus Radu Mavrodin, reprezentant Groupe Renault Romania.

Renault va investi, pana la finalul anului 2012 peste doua miliarde de lei pe piata locala.

"Grupul a contribuit cu peste 3% din PIB-ul Romaniei, avand o cifra de afaceri anuala de 3 miliarde de euro pe an. Masa salariala a Groupe Renault in Romania este de 300 de milioane de euro pe an", a mai spus Mavrodin.

Investitorul din spatele proiectului Dacia Logan



Venirea grupului Renault pe piata locala a fost posibila, in mare parte, managerului Louis Schweitzer. El a oprit, in anul 1998, privatizarea uzinei de la Mioveni, la scurt timp dupa ce Automobile Dacia semnase vanzarea catre Hyundai.

Louis Schweitzer, managerul care s-a aflat la carma grupului Renault in perioada 1992-2005, este fiul lui Pierre Paul Schweitzer, sef al Fondului Monetar International timp de doua decenii.

Primul model din istoria Dacia a fost lansat pe 20 august 1968. Masina, Dacia 1100 era produsa in fabrica de la Mioveni si avea motorul pe spate si o viteza maxima de 135 km/h.



Cel mai apreciat model, in perioada comunista, a fost insa Dacia 1300. Modelul a fost lansat pe 23 august 1969 si a ramas in productie pana in 2004.



Au urmat modelele: Dacia 1300, Liberta, 2000, Lastun sau Dacia Nova.

Dacia Renault a lansat, la Salonul Auto de la Paris, trei noi modele de Dacia: Logan 2, o noua versiune pentru Sandero si Sandero Stepway. Cele trei modele vin cu imbunatatiri in materie de design, motorizari si echipamente.


Noile Dacia Sandero si Dacia Sandero Stepway. Ce aduc nou


Pretul pentru modelul Dacia Sandero porneste de la 6.990 euro, iar Sandero Stepway este disponibil incepand de la 10.800 euro. Cele doua masini pot fi comandate in Romania, de luna octombrie.

Noua Dacia Logan, lansata la Paris. Ce aduce nou

Noua Dacia Logan va fi disponibila si cu motor TCe 90, cu consum redus de 5,3/100 km si cu un nivel redus al emisiilor de CO2 (122g/km). TCe 90 este un motor turbo pe benzina cu trei cilindri de 898 cm3 (cilindree de 0,9 litri) si lant de distributie.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 5327 ori