Ce este asigurarea de credit si cum ne ajuta afacerea

Joi, 26 Iunie 2014, ora 08:21
2320 citiri
Ce este asigurarea de credit si cum ne ajuta afacerea

Asigurarea de credit este contractul prin care este acoperit furnizorul (creditorul) impotriva pierderilor cauzate de insolventa sau incapacitatea de plata a unui client - debitor sau cumparator.

Reprezinta o solutie completa de management al riscului de credit comercial. Prin intermediul unui astfel de program de asigurare, companiile beneficiaza de:

- Sprijin pentru implementarea unei politici mai riguroase de acordare a creditului comercial;

- Informatii obiective despre partenerii de afaceri;

- Analiza initiala a clientilor din punctul de vedere al solvabilitatii financiare;

- Monitorizarea permanenta a starii financiare a debitorilor;

- Avertizare in timp real daca apar modificari de rating, in special la conturile foarte importante (key accounts);

- Servicii profesionale de colectare debite (incluse in pretul asigurarii);

- Despagubiri in caz de neplata prelungita sau faliment

Trateaza doua categorii majore de risc financiar, accentuate in special in contextul economic actual:

- Risc de neincasare de la key accounts

- Risc de neincasare in masa de la clienti de dimensiuni mici/medii

Conditiile de asigurare sunt negociate astfel incat sa se adapteze necesitatilor clientului, iar prin intermediul unei asigurari de acest tip creste accesul la surse de finantare -polita putand fi cesionata in favoarea unor banci sau ajutand la scaderea costurilor de finantare.

  • Confera companiei un avantaj competitiv in relatia cu clientii, lucru care poate ajuta cresterea vanzarilor; in aceasta perioada clientii ar putea prefera sa cumpere mai mult de la furnizori care le ofera facilitati la plata
  • Cresterea cifrei de afaceri poate aduce profituri mai mari decat costul politei;
  • Particularitatile asigurarii de credit sunt urmatoarele:

  • Limita de credit:
  • - Analizata si stabilita de Asigurator;

    - Stabilita de asigurat pe baza relatiei comerciale anterioare desfasurate fara incidente de plata sau pe baza unui raport de credit fara informatii negative.

  • Servicii complete de colectare:
  • - Raportarea sumelor cu scadenta depasita;

    - Asiguratorul urmareste incasarea integrala a sumelor neincasate ;

    - Toate sumele obtinute in perioada de colectare revin integral Asiguratului, indiferent daca depasesc limita de credit acordata.

    Exemplu :

    - limita de credit de 100.000

    -procent asigurat de 85% (reprezinta procentul acoperit din cifra de afaceri; diferenta reprezinta partea retinuta de client)

    - se notifica o neplata ca urmare a falimentului in valoare de 80.000;

    - Asiguratorul plateste 80.000 * 85% = 68.000

  • Procent de prima: cota de prima aplicata la suma asigurata sau la valoarea creantelor. Variaza in functie de cifra de afaceri, perioada de credit, etc. si are o valoare medie situata intre 0,3% - 0,9%.
  • Perioada maxima de credit: termenul maxim de plata (numarul maxim de zile la care s-a convenit incasarea facturilor) agreat de Asigurator, pana la care Asiguratul beneficiaza de acoperire.
  • Daca Asiguratul ofera clientilor sai in general termene de plata de 65 de zile, Asiguratorul va acorda in acest caz o perioada maxima de credit de 90 de zile.

    In aceste conditii Asigurarea de credit devine un instrument important in protejarea afacerii cu un cost redus in comparative cu riscurile asigurate.

    Articol semnat de Alexandru Dragusan, specialist vanzari online Otto Broker.

    Daca ai intrebari sau vrei sa transmiti un mesaj autorului acestui editorial, lasa un comentariu in sectiunea dedicata de mai jos. Nu uita sa lasi si adresa ta de e-mail, astfel incat sa te putem contacta si sa iti transmitem raspunsul.

    Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

    #asigurare credit, #dragusan asigurare, #broker asigurare , #Stiri Asigurari