Asigurarea pentru riscul de faliment, o "sperietoare" pentru industria turismului

Joi, 29 Mai 2014, ora 13:39
2524 citiri
Asigurarea pentru riscul de faliment, o "sperietoare" pentru industria turismului

Agentiile de turism de succes stiu ca fericirea clentilor poate fi usor transformata in fidelitate. Intr-o piata a turismului in care agentiile duc o lupta acerba pe preturi si oferte speciale, castigatori sunt, in final, doar operatorii care reusesc sa ofere experiente de neuitat si nu produse facute la tipar.

Majoritatea agentiilor de turism ofera asigurari de calatorie impreuna cu pachetele turisice. Dar pentru ca oferta vine cel mai des de la o singura companie de asigurari, aceasta este fie prea scumpa, fie nu acopera destule riscuri, motiv pentru care multi clienti achizitioneaza acest tip de serviciu prin intermediul brokerilor.

Adiacent pachetelor turistice, in ultima perioada mai ales, a inceput sa castige teren si un produs conex pachetului turistic si anume asigurarea de tip storno, aceasta protejeaza clientii in caz de anulare a calatoriei din diverse cauze fortuite.

Asigurarea impotriva falimentului, marea "sperietoare"

In prezent, un impediment ce ingreuneaza desfasurarea activitatii agentiilor de turism din Romania este reprezentat de asigurarea obligatorie pentru riscul de insolvabilitate si faliment.

In cazul agentiilor retailer, limita de raspundere este de 10.000 de dolari, iar in cazul agentiilor tur-operatoare, aceasta limita este de 50.000 de dolari.

Obiectul politei de asigurare este acoperirea de catre Asigurator a riscului de neplata a debitului pe care il are Asiguratul fata de turisti (beneficiarii asigurarii), cauzat de neexecutarea integrala sau partiala a contractelor de comercializare a pachetului de servicii turistice incheiate cu acestia, in cazul insolvabilitatii sau falimentului agentiei de turism. Asiguratorul accepta ca, in schimbul primei de asigurare incasate de la Asigurat, sa garanteze turistilor - beneficiari ai asigurarii - plata debitelor in cazul insolvabilitatii sau falimentului Asiguratului.

In 2013, in jur de 140 de agentii de turism dintr-un total de aproximativ 3.400 au intrat in insolventa/faliment, iar in primul trimestru al anului 2014, numarul agentiilor ce au solicitat intrarea in faliment/insolventa s-a ridicat la 210.

Acest gen de polita a generat pagube destul de mari si din acest motiv asiguratorii sunt reticenti vizavi de incheierea ei.

In momentul actual, in piata, doar cinci asiguratori mai au in portofoliu acest tip de polita, iar procesul de subscriere este unul complex, asiguratorii solicitand agentiilor de turism situatiile contabile din ultimul an, CV-ul managerului dpentru verficarea experientei in domeniu, licenta, brevetul, certificatul de inmatriculare de la Registrul Comertului, dar si o scurta prezentare a companiei.

In cazul agentiilor nou infiintate, situatia este si mai delicata, pentru acestea existand si mai putine solutii de asigurare, dintre cei cinci asiguratori, cotand doar trei.

Costurile unei asigurari pentru tur-operatori au valori de la 700 dolari, ajungand pana la 5.000 dolari, iar pentru agentii retailer costurile se incadreaza intre 200 si 500 dolari.

Incepand cu 14 aprilie 2014, s-au efectuat modificari legislative, fiind eliminata posibilitatea de a incheia polita de insolvabilitate cu fransiza. Aceasta modificare a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 273 din 14.04.2014.

Consider ca limitele de raspundere sunt prea mici in comparatie cu expunerea la risc, iar realitatea demonstreaza ca produsul de asigurare ar trebui adaptat la necesitatile pietei de turism.

Articol semnat de Alexandru Dragusan, specialist vanzari online Otto Broker.

Daca ai intrebari sau vrei sa transmiti un mesaj autorului acestui editorial, lasa un comentariu in sectiunea dedicata de mai jos. Nu uita sa lasi si adresa ta de e-mail, astfel incat sa te putem contacta si sa iti transmitem raspunsul.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#asigurari turism, #broker asigurari , #Broker asigurari