Daca Internetul ar fi o tara, ea s-ar situa pe locul 6 la nivel global in clasamentul consumului de curent electric. Proiectele uimitoare ale companiilor Apple, Google si Facebook pot schimba Internetul in viitor, facandu-l mai "verde".
Intr-un raport intocmit de organizatia Greenpeace ("Clicking Clean: How Companies are Creating the Green Internet") sunt oferite informatii interesante in legatura cu consumul imens de energie electrica pe care il presupune Internetul, scrie news.com.au.
Anul acesta este de asteptat ca numarul utilizatorilor de Internet sa ajunga la trei miliarde, ceea ce va reprezenta o provocare si mai mare in plan energetic pentru planeta noastra.
Energia, o problema tot mai mare
Platformele oferite de Google, Facebook si Twitter necesita un trafic de date cu adevarat impresionant. In ultimii doi ani, companiile Apple, Google si Facebook au trecut la o varianta mai "verde" de ...citeste mai departe despre "Proiectele uimitoare care pot face Internetul mai "verde"" pe Ziare.com mai mult
Joi, 03 Aprilie 2014, ora 14:29
Potrivit ComScore, care a furnizat datele privind cele mai populare site-uri din lume, in topul primelor 20 de platforme de Internet se afla 5 din China, dar si marile firme precum Google, Microsoft, Apple sau Facebook.
Google nu este cel mai mare site din lume, el fiind intrecut de Facebook, reteaua de socializare care are 836,7 milioane de vizitatori unici, potrivit Business Insider.
Pe prima pozitie a topului celor mai importante site-uri din lume se gaseste Facebook.com, platforma sociala care a fost lansata de actualul CEO al companiei, Mark Zuckenberg, atunci cand era student la Harvard.
Citeste mai multe despre Cele mai mari site-uri din lume. Locul 1 nu este ocupat de Google, YouTube sau Yahoo pe Ziare.com. mai mult
Sambata, 09 Februarie 2013, ora 14:41
Google+ nu este o retea sociala care concureaza direct cu Facebook, sustin oficialii companiei.
"Este o platforma care ne permite sa adaugam elemente sociale la toate serviciile si produsele pe care le oferim. Avem YouTube, avem 'direct conect', in businessul nostru de cautare", a declarat Nikesh Aurora, CBO-ul Google, citat de The Telegraph.
Potrivit oficialului, Google incearca sa imbine toate produsele companiei cu elemente sociale.
"In Google+ nu este vorba doar de a aduce cativa oameni la un loc, sa spunem ca avem o retea sociala. Exista, insa, cateva caracteristici pe Google+ care concureaza cu caracteristicile Facebook", a subliniat acesta.
In plus, Google are o alta perspectiva asupra web-ului modern, considerand ca el se va axa pe socializare, mai mult decat simpla informatie. In acest sens, utilizatorii ar putea fi nevoiti sa isi dea mai multe informatii personale, daca vor sa foloseasca toate produsele sociale.
In urma cu putin timp, Larry Page, CEO-ul Google a stabilit ca 25% din bonificatiile angajatilor vor depinde de succesul produselor sociale. mai mult
Vineri, 11 Noiembrie 2011, ora 11:06
Google+, reteaua sociala aflata inca la stadiul de testari, reprezinta noua provocare pentru gigantul Facebook. Pentru a putea fi un concurent veritabil, Google a fost nevoit sa regandeasca abordarea fata de interactiunile online si a reusit sa aduca noi optiuni pe care Facebook nu le-a gandit inca.Majoritatea noilor idei pe care Google le-a concretizat se invart in jurul cercurilor de prieteni, pe care Google+, spre deosebire de Facebook, a reusit sa ii “centralizeze” in functie de modul in care oamenii respectivi s-au cunoscut si intreaga experienta de viata, potrivit PCmag.com.
Inovatia Google porneste de la modul in care respectivul cerc de prieteni interactioneaza: video, grupuri de chat pe mobil, impartasirea de continut in cadrul a unui singur grup de interes si altele.
Iata cateva lucruri pe care Facebook nu a reusit sa le cuprinda in cei cativa ani de cand “domneste” in mediul online al retelelor de socializare, dar pe care Google+ le-a pus in aplicare deja:
In Google+ poti crea o conferinta video cu mai multi prieteni
Google+ ofera o optiunea gratuita de videochat in care pot fi inclusi mai multi prieteni in acelasi timp, numita Hangouts.
Facebook nu are asa ceva, desi integrarea optiunii de videochat intr-o retea de socializare este perfect justificabila si usureaza planificarea “in direct” de evenimente, proiecte si chiar excursii de catre un numar mare de prieteni.
Poti vedea un video YouTube in acelasi timp cu alti... mai mult
Vineri, 01 Iulie 2011, ora 13:27
Internetul ne-a schimbat viata, intr-un fel sau altul. Insa cum a ajuns o retea folosita de agentiile guvernamentale americane sa se extinda la nivel global si sa ne acapareze existenta? Iata evenimentele istorice in urma carora Internetul a devenit ceea ce este astazi.MUD, primul joc multiplayer onlineIn luna august a anului 1978, jocul de aventura Multi-User Dungeon a fost lansat de un student si unul din profesorii lui de la Universitatea Essex din Anglia. Jocul era sub forma unui text, iar cel mai important aspect al acestuia a fost posibilitatea mai multor utilizatori de a accesa aplicatia simultan si de a juca unul impotriva celuilalt online."Mai existau jocuri multiplayer, insa erau jucate doar de o mana de utilizatori. In universul MUD intrau sute de oameni", spune unul dintre istoricii consultati de PC World.Primul domeniu web inregistrat de o companieDomeniul Symbolics.com a fost inregistrat pe 15 martie 1985, cu mult inainte de existenta primului browser folosit la scara larga. Desi astazi o firma isi poate rezerva propriul domeniu cu cateva click-uri, in urma cu 25 de ani formalitatile erau mult mai complicate.Inregistrarea primelor 100 de domenii a avut nevoie de 32 de luni.Astazi, exista peste 94 de milioane de domenii ".com". O companie care nu are propriul site este o companie cu un pas mai departe de succes.Primul banner digitalPrimul banner de publicitate online a aparut in octombrie 1994. Unii experti atribuie acest pas companiei AT&T, care a... mai mult
Luni, 04 Aprilie 2011, ora 12:36
Co-fondatorul Microsoft Paul Allen a relansat un proces impotriva Apple, Google, Facebook si alte companii, pe care le acuza ca folosesc ilegal tehnologie detinuta de o compania a sa, conform Mediafax. Interval Licensing, o companie de cercetare infiintata de Allen in 1992, a depus initial o reclamatie in justitie in luna august, la un tribunal federal din Seattle, respinsa insa pe motiv ca nu specifica produsele sau echipamentele. Noua plangere a fost inaintata de Interval marti.
Allen, care a fondat Microsoft impreuna cu Bill Gates in 1975, afirma ca Interval a jucat un rol fundamental in anii '90 in domeniul cercetarii si dezvoltarii tehnologiei pentru Internet, avand peste 300 de patente si oferind asistenta Google.
Compania lui Allen sustine ca patru dintre patentele sale, legate in principal de sortarea si prezentarea datelor Web, au fost incalcate de mai multe companii. Primul patent se refera la generarea de date legata de cautarea informatiilor.
Interval sustine ca Google foloseste aceasta tehnologie la linkurile intre publicitate si continutul oferit.
Acest patent ar fi fost incalcat si de AOL prin includerea unor linkuri in subiectele noi. Intr-un mod similar ar fi procedat si Apple cu iTunes, cu linkuri pentru muzica, dar si eBay Inc, Facebook, Netflix, Yahoo! si Office Depot prin directionarea utilizatorilor catre continut.
Al doilea si al treilea patent se refera la prezentarea unor informatii pe ecran intr-o maniera non-invaziva. Acestea nu ar fi... mai mult
Miercuri, 29 Decembrie 2010, ora 23:17
Odata cu lansarea serviciului Facebook Places, compania lui Zuckerberg a demonstrat inca o data ca are puterea de a misca piata in ce directie vrea, iar competitorii si partenerii o vor urma negresit.Cu peste 500 de milioane de utilizatori, Facebook nu este usor de ignorat.
Companiile care dezvolta aplicatii si servicii "atragatoare" pentru Facebook au de ce sa se teama.
Dintr-o singura miscare, Facebook a dat la o parte cativa competitori importanti, printre care si revelatia Foursquare. Comportamentul celei mai mari retele de socializare nu este singular. Agresivitatea si rapiditatea de dezvoltare sunt imprumutate de la Google. Ciocnirea intre cei doi titani este doar o problema de timp, potrivit CNN.com.Pana atunci, insa, tinta Facebook se indreapta catre o alta retea sociala, Yelp.com, care se bazeaza pe review-uri de restaurante trimise de utilizatori.
Pana acum, Yelp a strans peste 10 milioane de review-uri.In 2009, Google a deranjat intreaga industrie a GPS-urilor, introducand aplicatii de localizare pe telefoanele cu sistemul Android.
Consumatorii au primit un serviciu gratuit, insa dezvoltatorii de aparate GPS au primit o mare lovitura.Facebook a cautat tot timpul sa se extinda pe nise noi. News Feed-ul Facebook nu este altceva decat raspunsul dat de reteaua de socializare lui la dezvoltarea galopanta a Twitter. Jocurile online altadata gasite numai pe portaluri specializate s-au mutat pe Facebook, fapt care le-a ajutat sa se monetizeze mai bine, iar pe cei de la... mai mult
Luni, 23 August 2010, ora 12:45
Google lucreaza la dezvoltarea unei retele de socializare numita "Google Me" cu scopul declarat de a rasturna suprematia Facebook. Sansele Google de a clinti gigantul retelelor de socializare sunt aproape nule, potrivit expertilor citati de eWeek.com.La cei 500 de milioane de utilizatori, Facebook este pentru retelele sociale ce este Google pentru motoarele de cautare. Bing a incercat un an sa muste din cota de piata a Google, insa singurul lucru pe care l-a reusit a fost sa castige avantaj in fata Yahoo. Google Me, fiind un serviciu nou, s-ar putea sa se afle in aceeasi dilema. Utilizatorii vor avea o problema in a vedea in Google un loc unde sa petreci timpul. In mod normal, acestia petrec pe Google doar cateva secunde, pana afla rezultatele cautarii lor. Pe Facebook s-a creat deja sentimentul de apartenenta, utilizatorii petrecand in medie cateva ore, in fiecare luna. Pentru a deveni un pericol pentru Facebook, reteaua sociala a Google are nevoie de un numar de utilizatori, cu care sa porneasca la drum, pe care nu o are acum. Are, in schimb, un set de servicii sociale, printre care Orkut, Youtube si Picasa. O solutie pentru gigantul motoarelor de cautare ar fi combinarea serviciului Google Buzz, care traieste mai mult de pe urma utilizatorilor Gmail, cu Orkut, o retea care a prins foarte bine numai in Brazilia si India. Buzz nu este considerat deloc un succes, fiind vizitat de majoritatea userilor numai o data, din curiozitate.Facebook a pierdut credite, la capitolul... mai mult
Luni, 12 Iulie 2010, ora 17:24
Gigantul Google este, la origine, o companie antreprenoriala. Dupa ce a castigat cote semnificative pe piata de cautari online si pe cea de advertising, imperiul Google isi permite sa cumpere aproape orice companie isi doreste.Iata o lista cu 10 companii Web pe care Google ar trebui sa le achizitioneza cat mai curand.
Facebook
Google beneficiaza de fondurile si viziunea necesare pentru a transforma cea mai mare retea sociala din lume intr-o masinarie de facut bani.
Chiar daca Google a lansat un serviciu propriu de social media, numit Buzz, succesul acestuia paleste in fata potentialului detinut de Facebook.
Pandora
Serviciul de streaming audio ar completa capacitatile Youtube, detinut deja de Google.
Prin achizitia site-ului Pandora, Google ar putea capitaliza traficul important generat in mare parte de detinatorii de iPhone, care acceseaza in numar tot mai mare site-ul de muzica.
Twitter
Chiar daca nu are aceeasi valoare ca Facebook, serviciul de microblogging ar putea fi o achizitie importanta pentru Google, care ar putea capitaliza baza de utilizatori.
Pana acum, Twitter nu a generat venituri importante.
Zoho
Zoho este o alternativa mult mai "robusta" la serviciul Google Docs.
Desi este mai putin cunoscut decat actualul serviciu al Google, Zoho ofera o serie de instrumente noi, cum ar fi notitele online, o sectiune de Wiki si un planner online.
Mozilla
Google a investit multe resurse in dezvoltarea browserului Chrome, insa Firefox ramane principalul competitor al... mai mult
Joi, 17 Iunie 2010, ora 10:41